دستگاه تست تجهیزات پست های فشار …دستگاه و لباس های لاغری ای ام اس …نمایندگی گودمنثبت شرکت و برند صداقت

مربی بدنسازی: ورزش همگانی تعادل کالری بدن را حفظ می‌کند
«حمید آقا علی‌نژاد» روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تشریح آسیب‌های دوره خانه‌نشینی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نیازهای بدن ایجاد تعادل مثبت در کالری ورودی و خروجی است. به عبارتی هر فردی به میزان مشخصی کالری در روز مصرف می‌کند و باید به همان نسبت نیز با تحرک و فعالیت ورزشی آن را بسوزاند. حال اگر فرد در شرایطی قرار گیرد که باید به مدت چند وقت به‌ اجبار خانه‌نشین شود لازم است با روش‌های مختلف تعادل مثبت کالری را حفظ کند. مربی سابق بدن‌سازی تیم‌های ملی جودو ادامه داد: شاید چند هفته ماندن در خانه نتواند به چاقی یا عده تحرک تبدیل شود اما اگر با نگاه واقع‌بینانه نگاه کنیم ممکن است به یک عادت برای فرد تبدیل شود عادتی که ترک آن سخت خواهد شد و در نهایت شهروندان را با مشکلاتی مانند چاقی و اضافه‌وزن مواجه خواهد کرد. این کارشناس رشته بدنسازی تصریح کرد: اگر تعادل مثبت در این چند هفته در بدن شکل نگیرد بدون شک رشد چربی‌ها و توده‌ای شدن آن‌ها ادامه خواهد داشت و در ادامه به بیماری‌هایی مانند دیابت و فشارخون منتهی می‌شود. نباید اجازه دهیم ۲ هفته خانه‌نشینی به یک عادت بد برای ما تبدیل شود. هر فرد روزانه به پنج هزار گام پیاده‌روی نیاز دارد و باید در محیط خانه به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که بخشی از این تحرک تحقق پیدا کند. در این صورت بدن آماده خواهد بود تا در شرایط پسا کرونا دوباره فعالیت‌های ورزشی خود را از سرگیرد. مدرس دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: البته تنها پیاده‌روی نیست که موجب سوزاندن کالری بدن می‌شود بلکه فرد می‌تواند با استفاده از وسایل ابتدایی در محیط خانه فعالیت خود را از سرگیرد. همچنین با استفاده از وزن بدن کالری لازم را بسوزاند. باید برای شرایط سخت‌تر از دوران کرونا آماده ‌باشیم زیرا آنچه ترسناک‌تر از آمار مبتلا و فوتی به این ویروس است چاقی و عدم تحرک است. لازم است برای این کار رسانه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین تمام مسئولان ورزشی کشور از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند تا بتوانند بر معضلات روانی و جسمانی دوران قرنطینه غلبه کنند.