پرینتر چاپ کارت,پرینتر چاپ کارت …گروه ساختمانی آروین سازهپنجره upvc وکرکره برقی مهامکوتیرچه پیش تنیده تهران bpico

نظارت بر فضای مجازی بر عهده پلیس فتاست نه صداوسیما
 مصطفی جلالی‌فخر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، با بیان این که نظارت بر محتوا باید بعد از انتشار صورت گیرد، گفت: در کشورمان پلیس فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات) را داریم که مسئولیتش نظارت بر فضای مجازی است. اگر کسی در این بستر محتوای نامطلوبی تولید کند، توسط پلیس فتا بازخواست می‌شود. این‌که قبل از تولید نهادی مسئول نظارت شود، کمکی به رشد نمی کند و به بسته‌تر شدن فضا می انجامد. وی ضمن انتقاد از مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر سپردن مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی به صدا و سیما اظهار داشت: تلاش برای افزایش محدودیت ها و ارجاع آن به بخش های حاکمیتی، فضا را سیاسی می کند و این اختیار و قدرت را  به صداوسیما می دهد که همه چیز را با نگاه محدود سیاسی ببیند. نتیجه این مصوبه، افزایش فشارها روی تولیدکنندگان محتواست. این منتقد سینما ضمن انتقاد از وضعیت محتوا در فضای مجازی توضیح داد: محتوای موجود در فضای مجازی یقینا آسیب های جدی دارد. چون هر کسی می تواند تولید محتوا کند. اما چاره کار این نیست که یک چنبره شدید روی تولیدکننده بگذاریم که مبادا کسی خطا کند. وی مصوبه اخیر را آسیب‌رسان خواند و ادامه داد: صداوسیما امروز شرایط مطلوبی ندارد و در ارتباط‌ با مخاطب و تاثیرگذاری بر افکار عمومی چندان موفق نبوده است. تعداد مخاطبان این رسانه نسبت به قبل کم شده و مردم کمتر تلویزیون نگاه می کنند. صداوسیما به جای نظارت بر فضای مجازی باید تلاش کند که اعتماد و نظر مردم را جلب کند. به گفته جلالی فخر صداوسیمایی که وظیفه اصلی خود در حوزه جذب مخاطب را به درستی انجام نداده؛ نمی‌تواند بر حوزه هایی مثل فضای مجازی که ارتباطی هم با وظایف این سازمان ندارد نظارت کند. این مصوبه یک کادوی سیاسی است نویسنده کتاب‌های نبض لیلا و تب چهل تکه تقدیر مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر سپردن مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی به صدا و سیما را «یک تعامل درون جناحی سیاسی بین صداوسیما و مجلس» عنوان کرد و اظهارداشت: مراکز دیگری هستند که می توانند تولید محتوا داشته باشند. آنها از حیث شرح وظایف نزدیک تر به تولید محتوا در فضای مجازی هستند و می‌شد بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی در اختیار آنها قرار گیرد. وی با اشاره به عملکرد پیام رسان‌های داخلی در چند سال اخیر بیان کرد: باید از گذشته عبرت بگیریم. پیشتر نیز بودجه های کلان به پیام رسان‌های داخلی داده شد اما چرا کاربران ایرانی به سمت استفاده از این پیام رسان ها نرفتند؟ مصطفی جلالی فخر ادامه داد: پول پخش کردن بدون حساب و کتاب شبیه یک کادوی سیاسی است که برایش اسم تولید محتوا در فضای مجازی را انتخاب کرده‌اند. عناوینی مثل تولید محتوا کلی هستند و نهاد را پاسخگو نمی‌کنند. من مخالف تولید محتوا نیستم. ولی باید آسیب شناسی درست انجام و سال دیگر پرسیده شود که چه محتوایی تولید شده و آنچه تولید شده با مبلغ تخصیص یافته تناسب دارد یا خیر. محتوای جذاب الزاما با پول به دست نمی‌آید وی تاکید کرد: محتوای جذاب الزاما با پول به دست نمی‌آید و با اندیشه و فکر حاصل می‌شود. صداوسیما امروز هم پول و بودجه زیادی در اختیار دارد. اما سریال هایش مخاطب متناسب با هزینه‌ها ندارد. جلالی فخر با پرسش از عملکرد اتاق فکر صداوسیما، اظهار داشت: اول باید یک اتاق فکر درست داشته باشیم و برای آن فکر و برنامه پول خرج کنیم. در حالی که ما برعکس عمل می کنیم؛ اول پول می دهیم و بعد می گوییم بروید کاری بکنید. ضمن این‌که مبالغ کلان فضا را برای رانت و طمع مالی نیز باز می‌کند. این پژوهشگر و نویسنده پرسید: از صداوسیمایی که به خاطر مسایل سیاسی برخی نیروهای محبوب و موثر و پیشکسوت خودش را از دست داده؛ چگونه می توان انتظار داشت که در محتوا جذاب باشد؟ هفته گذشته اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی بر اساس مصوبه‌ای مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی را به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سپردند. بر اساس این مصوبه ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تولید محتوا در فضای مجازی تخصیص داده شده که بر اساس جدول تعیین شده در اختیار سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی و... قرار گیرد.