تکنیک برتر نصب و وتعمیر انواع …تابلو سازی و تبلیغات لعل با بیش …طراحی اپلیکیشن - انواع اپلیکیشن …المنت میله ای

تغییر شیوه ارزشیابی «قرائت فارسی و نگارش» اول آموزش متوسطه
به گزارش روز سه شنبه وزارت آموزش‌و پرورش، چهلمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش با حضور دبیرکل شورای عالی برگزار شد و  تصمیم گرفته شد، عنوان «قرائت و دستور زبان فارسی» به «فارسی» و نوع ارزشیابی آن از شفاهی به «کتبی ـ شفاهی» به میزان نمره ۱۰ـ ۱۰ و عنوان «انشا» به «نگارش» تغییر یافت. در این نشست که در دبیرخانه این شورا به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه ۹۸۶ این شورا، موضوع «واگذاری اختیار تصویب برخی از مقررات به کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش» اظهارکرد: در این جلسه اعضای کمیسیون پس از بحث و بررسی درباره درس قرائت فارسی و انشای دوره اول آموزش متوسطه با تغییر عنوان و شیوه ارزشیابی درس قرائت فارسی و انشای این دوره، از سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ موافقت کرد. محمود امانی طهرانی عنوان کرد: یکی از دغدغه های اصلی دبیران زبان و ادبیات فارسی و نگارش تغییر عنوان و شیوه سنجش و ارزشیابی درس قرائت فارسی از شفاهی به «کتبی – شفاهی» بود تا بتوانند همه ساحت های ذوقی و دانشی این درس را مورد سنجش قرار دهند. دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: از آنجایی که بخش عمده ای از محتوای درس فارسی را درک مطلب، شناخت واژگان، دانش های زبانی و ادبی، تاریخ ادبیات و تحلیل متن تشکیل می دهد که این موارد صرفاً به شیوه قرائت قابل اجرا نیستند، این ضرورت پیش آمد که این درس به کتبی – شفاهی تغییرنماید. در این جلسه پیشنهاد شد عنوان «فارسی» در کارنامه و سرفصل های درسی جایگزین «قرائت فارسی» شود.