اسپری لکه بر فرش و موکت و مبل دکتردیاریدیوارپوش سه بعدی سنگ مصنوعیفروش شیتزوبهترین آموزشگاه زبان کودکان در …

۸۵ درصد مدارس شاهد به ابزار هوشمند آموزش مجازی مجهز هستند
محمدرضا رزاقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، درباره آموزش مجازی در مداس شاهد اظهار داشت: در میان مدارس شاهد در دوران شیوع بیماری کرونا مدرسه ای وجود نداشته است که در این مدت نتوانسته باشد، آموزش مجازی ارائه دهد. وی افزود: حتی مدارس ابتدایی شاهد هم در این مدت آموزش مجازی داشته اند، آموزش مجازی در برخی از این‌ مدارس حتی بسیار جلوتر از سایر مدارس نیز بوده است، اما به طور کلی آموزش و پرورش باید اقداماتی را انجام دهد تا معلمان بتوانند مهارت تولید محتوای آنلاین را انجام دهند. مدیرکل امور شاهد و ایثارگران با اشاره به اینکه فرآیند آموزش ارائه محتوا به معلمان باید توسط آموزش و پرورش صورت گیرد، اظهار داشت: معلمان باید بدانند که دروس را چگونه ارائه دهند، البته برای آموزش معلمان تشکیلاتی در وزارتخانه شکل گرفته که قرار است روی آنها کار شود. رزاقی عنوان کرد: در حال حاضر برای مدارس شاهد در شبکه شاد فضایی درنظرگرفته شده است و مباحث آموزش برای معلمان به صورت فیلم‌های کارگاهی در شورای مدارس قرار داده می شود. وی یادآور شد: تمام ۱۳۵۰ مدرسه عضو شورای مدارس، این فیلم ها را دریافت می کنند تا در این راستا سبک منسجم پذیرش شود و به مرور بتوان به سمت آموزش‌های دیگر رفت. همچنین سعی شده تا با هماهنگی سیاست‌های کلی برای آموزش معلمان تعیین شود و فقط شامل مدارس شاهد نباشد. به گزارش ایرنا، تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا از آغازین روزهای اسفند سال ۹۸، آموزش و پرورش را بر آن داشت که به دنبال راهکارهایی برای ایجاد ارتباط مجازی مناسب دانش آموزان با معلمان و بهره‌گیری از ظرفیت پیام‌رسان‌های داخلی باشد. این وزارتخانه در ابتدا با استفاده از توان و تجربه معلمان و همکاری صدا و سیما سعی کرد تا روند آموزش تعطیل نشود اما آموزش در تلویزیون نتوانست به طور کامل نیازهای آموزشی دانش آموزان را مرتفع کند. آموزش و پرورش برای تدریس دروس برای دانش آموزان در شبکه‌های مختلف تلویزیونی از جمله شبکه «آموزش» و شبکه «چهار» از معلمان حرفه‌ای در برخی دروس استفاده کرد اما این شیوه آموزش در برخی مقاطع تحصیلی از جمله ابتدایی با مشکلات بسیاری همراه بود؛ در وهله اول می‌توان گفت که ناتوانی در تعامل میان معلم و دانش آموز و کنترل و هدایت فضای آموزشی، کمبود وقت برای تدریس و همچنین هماهنگ نبودن مباحث آموزشی با میزان پیشرفت درسی دانش آموزان و تکراری بودن این مباحث سبب شد تا تاثیر چندانی در پیشرفت آموزشی دانش آموزان نداشته باشد. از این رو؛ این وزارتخانه با متخصصان مرتبط آموزش و فضای مجازی، تصمیم به راه‌اندازی «شبکه فراگیر ارتباط معلم با دانش‌آموز» کرد. سرانجام شبکه اجتماعی دانش آموزان تحت عنوان «شاد» آماده شده و در خدمت نظام آموزش قرار گرفته است.