حمل و نقل زمینی شهرستان بار تهرانشنوایی سنجی کودکان - شنوایی سنجی …چاپ کارت pvc تکی -قیمت دستگاه چاپ …تعمیر لپ تاپ

کیفیت آموزش در مناطق عشایری در دوران کرونا ارتقا یافته است
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، محمد رضا سیفی افزود: تعداد افراد جامعه عشایری بر اساس آخرین سرشماری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است. اهتمام به امر تحصیل فرزندان عشایر، با توجه به نقش اجتماعی که افراد یک جامعه دارند، بسیار مهم و ضروری است. وی گفت: درحال حاضر ۱۸۵ هزار دانش آموز عشایر در ۶ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۵ هزار و ۶۹۰ دانش آموز در دوره ابتدایی تحصیل می کنند. ۴۷ درصد از دانش آموزان عشایر را دختران تشکیل می دهند که در ۱۳ هزار و ۳۵۲ کلاس (۲ هزار مدرسه)، به صورت سیار و نیمه سیار اداره می شوند. همچنین ۵۴۴ سرباز معلم، در مناطق صعب العبور مشغول تدریس هستند. مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: درصد دانش آموزان عشایر از کل دانش آموزان کشور ۱،۳  درصد است که ۸۵ درصد مدارس عشایری را دبستان ها تشکیل می دهند و ۶۹۰ کلاس عشایری با جمعیتی بیش از ۴۰ نفر و تعداد هزار و ۳۹۲ کلاس درس با جمعیت دانش آموزی یک تا پنج نفر تشکیل می شود. همچنین تعداد ۷ هزار و ۱۳۰ کلاس چندپایه، ۷۵۸ مدرسه چادری، ۳۹ مدرسه کپری و ۱۳۹۷ مدرسه کانتینری، در مناطق عشایری درحال بهره برداری است. رشد برخی نشانگرهای آموزش و پرورش عشایر از ابتدای دولت تدبیرو امید سیفی ادامه داد که تعداد کل دانش آموزان عشایر از سال ۹۲ تا سال جاری، ۲۳ درصد رشد داشته و در این میان، تنها تعداد دانش آموزان دختر نسبت به سال ۹۲، ۲۵ درصد افزایش جمعیتی داشته است. همچنین تعداد مدارس شبانه روزی در این مدت، ۳۶ درصد افزایش داشته است. مهم ترین چالش ها در آموزش و پرورش عشایر وی در مورد مهم ترین چالش هایی که آموزش و پرورش عشایر با آن مواجه است، گفت: اجرای نشدن کامل «اساسنامه مدارس عشایری» یکی از این چالش ها است. همچنین برخی از مدارس عشایری به سرویس های بهداشتی و تعویض چادر نیازمند هستند که اغلب این مدارس در مناطق عشایری استان های فارس و لرستان قرار دارند. مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: در دوران کرونا  با همت معلمان دغدغه مند و دلسوز عشایری که به  صورت خودجوش مدارس عشایری را دایر کرده و کلاس های درس را به صورت حضوری برگزار کردند، شاهد ارتقای کیفیت آموزش در مناطق عشایری  نسبت به مناطق شهرنشین و عمق یادگیری بالاتر، در دانش آموزان عشایر بوده ایم.