اهدای لوح ملی روابط عمومی برتر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اهدای لوح ملی روابط عمومی برتر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با شانزدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی ، جایزه ویژه این جشنواره به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رتبه نخست این جشنواره در بخش ملی اهدا شد. روابط عمومی ها اثرات اخبار جعلی را در کوتاه ترین زمان خنثی کنند معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه روابط‌عمومی‌های سازمان‌ها و نهادهای مختلف در مواجهه با اخبار جعلی با پاسخگویی و روشنگری سریع می توانند نقش به سزایی در چرخه نظام اطلاع رسانی داشته باشند، گفت: در عصر حاضر که چالش ها و گشایش های بسیاری در عرصه اطلاع رسانی و چرخه اطلاعات با توجه به رشد فزاینده فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی به وجود آمده است، اثرگذاری روابط‌عمومی‌ها در تولید محتوای مناسب بسیار برجسته و مهم است. تاکید بر ضرورت حضور فعالانه در عرصه اطلاع رسانی و شفاف سازی فرشاد مهدی پور در ادامه نقش روابط‌عمومی‌ها را فراتر از پرداختن به امور تشریفات درون سازمانی و فعالیت های جاری دانست و با تاکید بر ضرورت حضور فعالانه در عرصه اطلاع رسانی و شفاف سازی ادامه داد: در گستره فضای مجازی که مدام شاهد انتشار اخبار جعلی و غیرواقعی هستیم، روابط‌عمومی در مقام پاسخگویی و شفاف سازی سریع، باید به خنثی سازی اثرات اخبار جعلی در کوتاه ترین زمان ممکن بپردازند. معاون وزیر فرهنگ، با بیان اینکه سرعت نشر اخبار در شبکه های اجتماعی به شدت بالاست، از روابط‌عمومی‌ها خواست با رصد و پایش لحظه ای، به شبهات، روشنگری پیرامون اخبار جعلی، تولید محتوای مناسب و ارسال آن به رسانه ها و همچنین از طریق درگاه های ارتباطی خود، وارد عمل شوند. افزایش سواد رسانه ای اولویت های اصلی هر سازمانی باشد مهدی پور، روابط‌عمومی‌ها را چشمان بینای سازمان توصیف کرد و با اعتقاد به اینکه افزایش سواد رسانه ای به ویژه برای کارکنان و مدیران از اولویت های اصلی هر سازمانی باید قرار گیرد، گفت: گریزی از ارتقای سواد رسانه ای نیست و روابط‌عمومی‌ها با بهره گیری از منابع و ظرفیت های بالایی که در اختیار دارند لازم است در حوزه تولید ادبیات و محتوای مناسب سرعت عمل بیشتری به خرج دهند تا از آسیب ها و بروز بحران ها توام با اصلاح ذهنیت ها و نگرش ها، پیشگیری شود. وی با اشاره به سرعت بالای سرایت اخبار و گسترش و انتقال آن در فضای مجازی، بر ضرورت کاهش زمان پاسخگویی پیش از تعمیق اثرگذاری اخبار جعلی و تحریف شده تاکید کرد و افزود: در بسیاری از اخبار جعلی چنانچه پاسخگویی به کمتر از دوساعت برسد، کمک بزرگی به شفاف سازی و پیشگیری از اثرات اخبار جعلی می شود. معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، پژوهش و افکارسنجی را با توجه به ابزارهای متعدد و متنوع روابط‌عمومی‌ها گامی مهم در راستای کشف و شناسایی مسیر شکل گیری افکار عمومی قلمداد کرد و روابط‌عمومی‌ها را صلاحیت دارترین بخش هر سازمان در حوزه پژوهش و افکارسنجی برشمرد و افزود: جمع آوری اطلاعات و تحلیل های متقن و متکی به اصول علمی با تمرکز بر آمار و اطلاعات صحیح و در اختیار رسانه ها قرار دادن محتوای تولید شده، رسالت مهمی است که روابط‌عمومی‌ها با پرداختن به آن می توانند یکی دیگر از کارکردهای اطلاع رسانی خود را به خوبی محقق سازند. این جشنواره در دو بخش رقابتی و آموزشی در دو گروه ملی و استانی در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی (سازمان مطالعات و بهره وری نیروی انسانی) برگزار شد.