بتن پارسه عرضه ضد یخ بتن /افزودنی …آموزش تخصصی دف در تهرانپارس گچبری مجتبی پارساییاستخدام و دعوت به همکاری در یک …

سیستم نظارتی مستقل در مرکز بین‌الملل آموزش و پرورش ایجاد می‌شود
به گزارش روز سه شنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مجتبی زینی وند افزود: با تشکیل کمیته‌هایی، مسائل، چالش‌ها و مشکلات مرکز شناسایی و در راستای آن راهکارهای مترتب بر آن‌ها احصا شد. وی افزود: در ماه‌های آینده بر اساس مسئله یابی مشکلات مرکز بین الملل احصا می شود و با برداشتن گام‌هایی برای رفع چالش‌ها و بهبود فرایندها، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود را اجرایی می کنیم. زینی وند گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود و نیز اهتمام و جدیت در انجام امور قصد داریم مطالبات و چالش‌های رسوب شده را برآورده  و این مرکز را با اجرای برنامه‌های مترقی و کیفیت زا، به بازوی توانمند وزارت آموزش‌وپرورش تبدیل کنیم. رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با یادآوری چند مسئله مهم و راهکار متناسب با آن، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل، کسری اعتبارات ارزی و ریالی برای تأمین و پرداخت حق‌الزحمه‌ها و سایر امور رفاهی و نیز احکام صادره از سوی دیوان است. در این راستا جلسات متعدد و راهگشایی را با مدیران سازمان و برنامه‌وبودجه برگزار و تا حدودی مساعدت آن دستگاه در این زمینه جلب شده است. زینی وند همچنین از نشست خود با معلمان منقضی خدمت خبر داد و گفت: مسائل و مشکلات این معلمان از زمان‌های گذشته همچنان وجود دارد که سعی در برطرف ساختن آن‌ها داریم. رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور خاطرنشان کرد: مأموران اعزامی امور مالی صرفاً اعتبارات دولتی را رصد کرده و تاکنون در نظارت بر سایر درآمدها به‌طور جدی ورود نداشته‌اند. قصد داریم با ایجاد یک سامانه چابک و به‌روز، یک سیستم نظارتی قوی ایجاد کنیم تا ضمن رصد لحظه‌ای عملکردها و فرایندها چالش‌های موجود را به‌سرعت برطرف کنیم. زینی وند به نبود اطلاعات کافی در خصوص کم و کیف معلمان تبعی اشاره کرد و اظهار داشت: قصد داریم بانک اطلاعاتی جامعی از نیروهای انسانی ایجاد و با برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای این معلمان به ارتقای کیفیت آموزش نیز کمک کنیم. وی یادآور شد: در حال حاضر نمی‌توان از ظرفیت «پلتفرم شاد» در مدارس خارج از کشور استفاده کرد. قصد داریم از ظرفیت‌های آموزش مجازی خوبی که در مدارس بین‌الملل وجود دارد برای پوشش این ضعف استفاده کنیم. در هفته‌های گذشته مدارس کشور عراق را با دایر کردن برنامه‌های آموزش مجازی از همین‌جا هدایت کردیم که با استقبال و رضایت مخاطبان و مسئولان مواجه شده است. استفاده از ظرفیت کمیسیون ملی آیسسکو  معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کمیسیون ملی آیسسکو دارای ظرفیت بالقوه‌ای است و با عنایت به این‌که با گستره وسیعی از سازمان‌ها و دستگاه‌ها ارتباط دارد می‌تواند اعتبار ارزنده‌ای برای آموزش‌وپرورش کسب کند. بر این اساس با فعال کردن کمیته‌ها و به‌کارگیری مشاوران متعدد و صاحب‌نظر از ظرفیت تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای ارتقای جایگاه این کمیسیون و نیز بالا بردن شأن جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنیم. زینی وند با اشاره به ضعف ساختار و تشکیلات اداری مرکز گفت: ساختار کنونی باوجود نیاز مبرم به یک اداره مستقل حقوقی، فاقد این مقوله است.