نیروی خدماتی و کمک انباردارکوره زغال صنعتی لیمو،کوره صنعتی …انجام پایان نامه عمراندستگاه جرمگیری و شستشوی دندان FC169

مصوبه تقسیم کار ملی برای استقرار الگوی اخلاق و فرهنگ کار ابلاغ شد
به گزارش روز دوشنبه مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی متن کامل مصوبه «تقسیم کار ملی برای استقرار الگوی اخلاق و فرهنگ کار و رفتار اقتصادی» به شرح ذیل است: وزارت آموزش و پرورش وزارت امور اقتصادی و دارائی وزارت جهاد کشاورزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت قوه قضائیه معاونت حقوقی ریاست جمهوری معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شورای عالی حوزه علمیه مصوبه «تقسیم کار ملی برای استقرار الگوی اخلاق و فرهنگ کار و رفتار اقتصادی»، که بنا به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و در جلسه هشتم ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور که در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳ به تصویب رسیده است، به شرح پیوست برای اجرا ابلاغ می شود. اجرای این مصوبه منوط به رعایت الزامات متناظر اعم از عدم اختصاص منابع مالی و تشکیلاتی جدید و عدم مغایرت با مقررات لازم الاجرای مرتبط می باشد. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور مصوبه «تقسیم کار ملی برای استقرار الگوی اخلاق و فرهنگ کار و رفتار اقتصادی» مبتنی بر اقدامات ملی راهبرد کلان ۸ سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور (جلسه ۸ مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳ ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور) مقدمه بند ۱ شِق(الف) ماده واحده «وظایف و ترکیب اعضای ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور» مصوب جلسه ۷۴۸ مورخ ۱۳۹۳/۳/۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه تقسیم کار ملی و ایجاد هماهنگی برای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور در سطح ملی و استانی را وظیفه ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور اعلام کرده است. در نقشه مهندسی فرهنگی کشور سه سطح سیاستی مرتبط با هم تحت عناوین راهبردهای کلان، راهبردهای ملی و اقدامات ملی تعریف شده است. با توجه به اینکه اقدامات ملی خروجی دو سطح راهبرد کلان و راهبرهای ملی می‌باشد، اجرای نقشه مستلزم عملیاتی‌کردن این اقدامات است. اجرای اقدامات ملی نیز با توجه به ماهیت آن و در چارچوب صلاحیت‌ها شورای عالی انقلاب فرهنگی، نیازمند فعالیت‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای، آموزشی، برنامه‌ریزی و اجرایی دستگاه‌های ذی‌ربط می‌باشد. بنابراین در راستای اجرای راهبرد کلان ۸ نقشه مهندسی فرهنگی و با توجه به اهمیت حوزه فرهنگ اقتصادی و ضرورت تمرکز ظرفیت‌ها و برنامه‌های کلیه دستگاه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بر محور رونق تولید و رشد و پیشرفت اقتصادی کشور، تقسیم کار ملی اقدامات ملی ذیل این راهبرد در جلسه هشتم مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳ ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، مستند به شرح وظایف قانونی دستگاه‌ها و بر حسب ماهیت اقدامات ملی تکلیفی، به تصویب رسید. ماده ۱- تعاریف: ۱-  بسته اجرایی: منظور از بسته اجرایی در این مصوبه مجموعه برنامه‌های اجرایی قابل تدوین و اجرا توسط دستگاه‌های اجرایی و نهادها عمومی در چارچوب برنامه سالانه می‌باشد. این برنامه‌ها را دستگاه‌ها و نهادها در برنامه سالانه و در قالب اعتبارات مصوب خود، پیش‌بینی و اجرا می‌نمایند. ۲-  دستگاه محوری: دستگاهی است که نقش اصلی در اجرای اقدام ملی را بر عهده دارد و می‌بایست در جهت انسجام بسته اجرایی ذیل اقدام ملی، مسئولیت تدوین بسته اجرایی خود و دستگاه‌های همکار را با مشارکت آنها و برای دستیابی به هدف اقدام بر عهده گیرد. ۳- دستگاه همکار: دستگاهی است که سهمی از اجرای اقدام ملی را بر عهده داشته و بدون مشارکت آن اجرای اقدامات به طور کامل میسر نخواهد شد. ۴- ستاد: منظور ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور است که وظیفه تایید بسته‌های اجرایی دستگاه‌ها، تصویب و ابلاغ دستگاه‌های همکار و نظارت بر اجرای اقدامات ملی را بر عهده دارد. ماده ۲- اصول: تدوین بسته اجرایی، می‌بایست مبتنی بر اصول، رویکرد سیستمی، اولویت بیشترین اثرگذاری، انسجام و هم‌افزایی برنامه‌های دستگاهی و رویکرد مشارکت‌جویی مردمی در کنار استفاده از ظرفیت دستگاهی باشد. ماده ۳- اهداف: اجرایی‌سازی راهبرد کلان ۸ نقشه مهندسی فرهنگی کشور با هدف: بسترسازی برای رشد و پیشرفت اقتصادی کشور اصلاح فرهنگ، اخلاق و رفتار اقتصادی در جامعه اصلاح و ارتقای فرهنگ تولید، توزیع و مصرف در کشور ماده ۴- دستگاه‌های محوری مجری اقدامات ملی دستگاه‌های محوری مجری اقدامات ملی ذیل راهبرد کلان ۸ نقشه مهندسی فرهنگی بر اساس شماره اقدام نقشه معین شده به شرح ذیل است: وزارت آموزش و پرورش،حوزه علمیه قم، سازمان صدا و سیما،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،معاونت حقوقی ریاست جمهوری،وزارت اقتصاد و دارایی،وزارت جهاد کشاوری- معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و وزارت صمت. ترسیم الگوی حمایت پولی و اعتباری بانکی به منظور حمایت از تولید، توزیع و صادرات کالاها و خدمات فرهنگی و هنری و ایجاد تسهیلات و حمایت‌های ویژه برای تهیه مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات موردنیاز صنایع بخش فرهنگ برای نیل به بهبود کیفیت تولیدات و صدور محصولات فرهنگی و هنری در مقیاس‌های جهانی۱۹ تدوین ضوابط مربوط به استانداردسازی فرهنگی در نظام واردات و صادرات و اعمال ممنوعیت ورود محصولات مروج و یا دارای نمادهای ضددینی و خلاف فرهنگ و سبک زندگی اسلامی– ایرانی۱۶ تقویت فرهنگ خوداتکایی و تولیدمحوری روستاها و اصلاح نگرش جامعه به روستا و زندگی روستایی۲وزارت جهاد کشاوری- معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برنامه‌ریزی برای تشویق مصرف بهینه، تولید ملی و ایجاد و گسترش بازارهای محلی در استان‌ها۶وزارت صمت – وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ماده ۵- نحوه و فرایند اجرا: دستگاه محوری در هر اقدام ظرف مدت یک ماه دستگاه‌های همکار در اجرای اقدام ملی را جهت تصویب و ابلاغ به ستاد پیشنهاد می‌نماید. کلیه دستگاه‌های همکار مجری این مصوبه، موظفند با محوریت دستگاه محوری در هر اقدام ملی، با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور ظرف ۵ ماه بسته اجرایی مبتنی بر اصول ماده ۲ این مصوبه را، برای اجرای اقدامات ملی تکلیفی، تنظیم، و به تائید ستاد برسانند. تبصره۱: به منظور ایجاد یکپارچگی میان برنامه‌های اجرایی سالانه دستگاه‌های محوری و همکار مجری هر اقدام ملی، جلساتی با عنوان هماهنگی اجرای اقدام، توسط دستگاه محوری و با عضویت نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های همکار تشکیل می‌شود. تبصره۲: سازوکار نحوه تدوین، تایید و هماهنگی بسته اجرایی ذیل هر اقدام در اولین جلسه دستگاه محوری با همکاران مجری و به پیشنهاد دستگاه محوری به تصویب می‌رسد. ۳- برنامه‌های اجرایی تایید شده در ستاد ضمن اجرا در ۲ سال آینده، جهت بهره‌گیری در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور نیز لحاظ می‌گردند. ماده ۶- نظارت و ارزیابی: دستگاه‌های محوری مجری این مصوبه موظفند با همکاری دستگاه‌های همکار در هر اقدام ملی، گزارش سالانه اجرای اقدامات ملی ذیل ماده ۴ مصوبه را تدوین و به ستاد ارائه ‌نمایند. ماده ۷- این مصوبه در یک مقدمه و ۷ ماده و یک تبصره در جلسه هشتم مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۳ ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور به تصویب رسید.