خرید و فروش سیکلو پنتان ال جی کره …پله گرد فلزی آس استپتشخیص ترکیدگی لوله با دستگاهفروش ویلا در شمال متل قو | محمود …

پنج محصول فناورانه برای کاهش آلودگی هوا معرفی شدند
کمک به توسعه و بومی سازی فناوری‌های  مهم دارای متقاضی از جمله ماموریت‌های مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری است،  از این رو این مرکز با توجه به افزایش معضل آلودگی هوا در تهران و سایر کلان شهرها از سال های گذشته طرح های متعددی در زمینه توسعه و تجاری سازی فناوری های مربوط به کاهش آلودگی هوا با مشارکت فعال شرکت ها و سایر نهادهای متولی در دستور کار خود قرار داده که برخی از آنها به سرانجام رسیده است. در نمایشگاهی یک روزه که امروز به منظور معرفی این دستاوردها در این مرکز برپا شده است، ۲ دستاورد تولید فیلتر دوده ذرات دیزل ( DPF) و تولید انبوه موتورسیکلت برقی، ایستگاه شارژ و زیر سیستم های اصلی (مانند الکتروموتور و بسته باتری) در معرض دید بازدیدکنندگان متخصص قرار گرفت. هسته کاتالیست خودرو، ناوگان هوشمند موتور سیکلت برقی، باتری لیتیومی پیشرفته و پلتفرم مجازی مرکز فناوری های گرد و غبار از دیگر محصولات فناورانه است که بازدیدگان با این دستاوردها آشنا شدند. فیلتر بومی‌سازی‌شده ذرات دیزلو سیستم پایش آنلاین آن الزام به استفاده از فیلتر جاذب ذرات دوده دیزل (DPF) در خودروهای دیزلی یکی از اقدامات اولیه برای کاهش اثرات نامطلوب ناشی از ذرات معلق بر کیفیت هوا و سلامت مردم، محسوب می‌شود، در کشور نیز به این مهم در ماده ۴ آیین‌نامه‌های اجرایی مواد ۲ و ۸ " قانون هوای پاک" پرداخته شده است، در همین راستا با توجه به نیاز کشور برای به ‌کارگیری فیلتر مذکور در ناوگان دیزلی و همچنین اعمال تحریم‌ها، از سه سال قبل و با حمایت مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و یک شرکت دانش‌بنیان نسبت به توسعه و بومی‌سازی فناوری فیلتر (DPF) اقدام کرده است. این شرکت ضمن دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت هسته و پوسته فیلتر ذرات دیزل، موفق به دریافت گواهی‌های لازم در مراحل مختلف آزمون‌های آزمایشگاهی شده و با همکاری شهرداری تهران  آزمون میدانی با نصب دو عدد فیلتر ساخته‌شده روی دو دستگاه اتوبوس تک‌کابین و دوکابین بدون بروز اشکال انجام شد. از سویی دیگر و صرف‌نظر از قیمت بالای سیستم‌های وارداتی پایش فیلتر ذرات دیزل، بواسطه مشکلاتی که در تامین بردهای الکترونیکی و تعمیر و نگهداری آن‌ها وجود دارد، با حمایت‌های صورت گرفته از سال ۱۳۹۷، اقداماتی در راستای کسب دانش فنی و بومی‌سازی سیستم پایش عملکرد فیلتر شد، این شرکت موفق به ساخت محصولی با ویژگی‌های مشترک با محصولات وارداتی شده است،  این سیستم این قابلیت را دارد که ضمن پردازش اطلاعات مربوط به فشار و دما، داده‌های مورد نظر را ثبت کند و در صورت وجود شرایط اضطرار به اطلاع نمایندگان شرکت و مشتریان برساند. به طور کلی، اقدامات انجام شده در زمینه بومی‌سازی فیلتر دوده دیزل و سیستم پایش آنلاین موجب می‌شود علاوه بر عدم وابستگی به واردات، قیمت تمام شده آن در شرایط کیفیت برابر، به مراتب کمتر از نمونه‌های خارجی آن باشد. ناوگان هوشمند موتور سیکلت و موتور سیکلت برقی  طرح پلتفرم اجازه وسیله نقلیه برقی برای حمل بار است، پروتکلی برای انرژی تعریف شده و هر فردی که وارد آن باشد، باید مطابق دستوالعمل ها اقدام کند، در این طرح هم فرد می تواند خود موتور خریداری کند و  هم  موتور کرایه کند، کرایه موتورهای این ناوگان ۳ ساله است، در حال حاضر این طرح در رشت به دلیل مسطح بودن و آلودگی هوا پیاده سازی شده است. همچنین یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید موتور سیکلت برقی در چهار مدل شده است،  این موتور دارای سیستم VCU،   این سیستم یک سامانه هوشمند برای عیب یابی موتور است و به صورت لحظه‌ای عیوب ایجاد شده در موتور را به کاربر ارائه می‌دهد. این محققان علاوه بر موتورسیکلت برقی، دو محصول فناورانه دیگری چون "ایستگاه شارژ" و زیر سیستم‌های اصلی مانند الکتروموتور و باتری پک‌های را عرضه کردند. باتری پک‌های تولید این شرکت ضد شوک و ضربه، ضد آتش و مقاوم در برابر آب است، ضمن آنکه در دمای تا منهای ۳۰ درجه سانتیگراد قادر به فعالیت است، این محققان همچنین موفق به طراحی و ساخت قطعات شارژ برقی  شدند.  هسته کاتالیست خودرو بر اساس آمارها ۷۰ درصد آلودگی هوا مربوط به سیستم‌های متحرک است و کاربرد کاتالیست در خودروها قادر هستند که تا ۹۰ درصد گازهای سمی خارج شده از موتور خودروها را بی اثر کنند. در این راستا محققان یکی از شرکت های دانش بنیان اقدام به تولید هسته کاتالیست خودرو کردند، ساخت کاتالیست شامل بخش‌های ساخت هسته سرامیکی، پوشش دهی با محلول کاتالیست و جای گذاری در کاور فلزی است و این محققان هسته سرامیکی را تولید کردند. تا پیش از این  این قطعه وارداتی بوده و به عنوان حلقه مفقوده تولید کاتالیست خودرو محسوب می شود،  به گفته محققان این طرح، تولید  این محصول فناورانه با همکاری ایران و چین از ۲.۵ سال در حال اجرا است و کوچکترین و کم هزینه‌ترین ماژول برای خط تولید انتخاب شده است. ظرفیت تولید این محصول ۳۰۰ هزار قطعه هسته سرامیکی در سال است، این محصول قابلیت پاس کردن استانداردهای یورو ۵ به بالا را دارد. راه اندازی کارخانه باتری لیتیوم_ یون این طرح  با حمایت مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری به یکی از شرکت واگذار شده است و طی آن قرار است حجم بازار باتری‌های لیتیم_یون برای کاربرد در خودروهای برقی مورد ارزیابی قرار گیرد. بر اساس پیش بینی‌ها تا سال ۲۰۲۵ دنیا به سمت تولید خودروهای برقی حرکت خواهد کرد، بنابراین اگر قرار باشد که خودروسازهای کشور سالانه ۲۰ هزار خودرو تولید کنند، ما برای تامین این میزان خودروی برقی نیاز به تولید یک گیگاوات ساعت باتری درسال داریم. نمایشگاه معرفی محصولات فناورانه برای کاهش آلودگی هوا عصر امروز به کار خود پایان می دهد.