پخش فروش انواع تخم های نطفه دار …دستگاه دوخت ریلیاخذ ویزای کاری کانادا و استرالیا …آموزش آنلاین و حضوری زبان های خارجی …

وزیر علوم: روابط عمومی گوش و زبان دستگاه‌ها است
منصور غلامی در نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه ها که امروز یک شنبه در این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به ضرورت تحول در روابط عمومی، اظهار داشت: اگر قرار باشد تحولی در حوزه روابط عمومی ایجاد شود، باید آن را در مراکز علمی جستجو کنیم. اگر تجربه و تخصص کنار هم باشند و از پژوهش‌های مراکز علمی بهره گیرند، قطعاً تحول و پیشرفت در روابط عمومی رقم خواهد خورد. وی اظهار داشت: روابط‌ عمومی گوش و زبان دستگاه است. هم می‌شنود و هم بیان می‌کند. در واقع این گوش و زبان، شنیدن و بیان کردن، از دو طرف بین دستگاه و عامه جامعه و بالعکس می‌تواند باشد. بنابراین در یک دستگاه و سازمان به جایگاه روابط عمومی به‌عنوان گوش و زبان دستگاه باید توجه داشته باشیم. وی با اشاره به اینکه چقدر در حوزه روابط عمومی آموزش عالی ظرفیت ایجاد کردیم و چقدر از ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کنیم، افزود: روابط‌عمومی‌ها در ایران، دیر به روابط‌عمومی واقعی تبدیل شدند. بیشتر واحد تبلیغات بودند و شکل‌گیری روابط‌عمومی بسیار سخت و دیر اتفاق افتاده است؛ اما امروز باید به دور از فضای سنتی گذشته، با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین، کارآمدی وتاثیرگذاری خود را اثبات کنند. وزیر علوم ادامه داد: سلایق مدیریتی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی نباید در جایگاه روابط‌عمومی اثرگذار باشد. همچنان در حوزه روابط‌عمومی نیاز به تحول داریم بر اساس آنچه در دنیا اتفاق افتاده است و آنچه در کشور اتفاق افتاده است و مهم‌تر از آن، دانش و تجربه‌ای است که در این رابطه انباشته شده است. وی با اشاره به انتظاراتی که از روابط عمومی دارد، گفت: روابط عمومی باید نقاط قوت دستگاه و سازمان متبوع خود را به بهترین نحو بیان کند. وزیر علوم در ادامه اظهار داشت: اگر قرار است تحولی در روابط عمومی‌ها ایجاد شود باید در مراکز علمی و دانشگاهی ما که علم و تخصص و دانش در آنجا است نشست‌های علمی این چنین را در سراسر کشور با محوریت تحول در روابط عمومی به برکت فضای مجازی برگزار کرد. وزیر علوم تاکید کرد:  وبسایت هر دانشگاه، پژوهشگاه و مرکز علمی یا فناوری، پنجره و تابلو معرفی آن مجموعه به بیرون است که باید محتوای آن توسط روابط عمومی و با حساسیت مورد پیگیری قرار بگیرد. غفلت از محتوای وبسایت به هر دلیلی، یک ابزار بزرگ و مهم را از دست دانشگاه خارج می‌کند. غلامی در ادامه به واکاوی بحث مخاطب‌پژوهی در روابط عمومی پرداخت و گفت: آشنایی به زبان جامعه و مخاطب بسیار مهم است. باید آشنا باشیم که به چه زبانی با مخاطب بیرونی صحبت کنیم. باید هشیار باشیم که در اطراف خانواده آموزش عالی چه می‌گذرد و چگونه باید واکنش نشان دهیم. باید زبان مخاطبانمان را بلد باشیم و به همان زبان به آنها پاسخ دهیم. وی در پایان سخنان خود گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی مستمر برای کارکنان روابط عمومی موجب رشد و شکوفایی استعدادهای آنان خواهد شد. نوآروی، خلاقیت و توجه به فناوری‌های روز و آینده‌پژوهی و پیش‌بینی تحولات آینده نکاتی است که روابط عمومی‌ها باید مورد توجه قرار دهند. رسیدن به روابط عمومی خلاق، پویا و فعال، از طریق برنامه محوری همچنین ندا شفیعی، سرپرست روابط عمومی وزارت علوم اظهار داشت: روابط عمومی، نقشی بسیار مؤثری در ایجاد تعامل بین مجموعه‌ای و برون سازمانی دارد و مسوول روابط عمومی در هر دستگاه و سازمان یا نهادی، باید واجد یک سری خصوصیات و روش‌های کارآمد در اداره امور و انجام وظائف شغلی باشد تا بتواند مایه پیشرفت و تعالی کاری در ادارات و سازمان‌ها را فراهم کند. وی افزود: روابط عمومی امروز بسیار پیچیده‌تر از روابط عمومی‌های دوره‌های گذشته است و تحولات فراگیر دنیای معاصر، مسئولیت‌های بیشتری را متوجه مسئولان روابط عمومی می‌کند. اگر بخواهیم روابط عمومی در حد مطلوب و متناسب با شرایط جامعه نقش‌آفرینی کند بایستی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در درجه نخست در هر سازمانی، نسبت به تثبیت و تقویت جایگاه روابط عمومی اقدام شود. شفیعی ادامه داد: برای رسیدن به شرایط مطلوب باید بدانیم در حال حاضر در چه جایگاهی قرار داریم، یعنی تحلیل موقعیت کنونی داشته باشیم. به چه جایگاهی می خواهیم برسیم، یعنی هدف را تعیین کنیم و اینکه چگونه می توانیم به جایگاه مورد نظر برسیم، یعنی راهبرد ها و تاکتیک ها را مشخص کنیم. سرپرست اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم به چالش‌های پیش روی روابط عمومی‌ها نیز اشاره‌ای کرد و گفت: نبود ردیف اعتباری مستقل و بودجه مشخص برای برنامه‌های روابط عمومی، عدم تخصص‌گرایی در روابط عمومی و کمبود نیروی کارشناس خبره و متخصص، درگیر بودن در روزمره‌گی با انجام کارهای عادی، جاری و نبود آرشیو منسجم و دقیق و عدم وجود امکانات بروز و مطابق با تکنولوژی‌های نوین از جمله چالش‌هایی است که روابط عمومی‌ها با آن درگیر هستند. شفیعی پیشنهادهایی برای توانمندسازی روابط عمومی‌ها ارایه داد و اظهار داشت: روابط عمومی باید بر محور ارتباطات موثر، مشارکت مداری و اطلاع مداری حرکت کند تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان مؤثر باشد و با نواندیشی و نوگرایی، ابتکار و خلاقیت مستمر عجین شود و عملکرد خود را بر مبنای مخاطب‌پژوهی و آینده‌پژوهی ارائه دهد. وی تاکید کرد: روابط عمومی همواره باید از موضع انفعالی خارج شده و به موضع فعال وکنش‌گر تبدیل شود و البته با اخلاق‌مداری و تقویت ارزش‌ها و ویژگی‌های مطلوب انسانی در این راستا گام بردارد. سرپرست اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، تاکید کرد: رسیدن به روابط عمومی خلاق، پویا و فعال، از طریق برنامه محوری، آموزش محوری، دانش‌محوری و تخصص‌گرایی امکان‌پذیر است و برای تحقق گفتمان تحول و پیشرفت در روابط عمومی، باید با هم اندیشی و همدلی، روحیه جهادی و کار جمعی، مسئولیت پذیری سازمانی، اخلاق مداری و قانونمندی و البته با اثبات کارآمدی به حفظ و افزایش اعتبار روابط عمومی کمک کنیم. به گزارش ایرنا، فردا دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات است که در تقویم ملی ما ایران نیز به نام روز روابط عمومی و ارتباطات تعیین شده است.