شارژ کارتریج در محلبهترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی …تولید و چاپ , کاغذ کامپیوتر در …اندازه گیری عوامل زیان آور

اشتیاق مقامات روس برای تکمیل کریدور شمال-جنوب
به گزارش روز جمعه ایرنا دو مقام روس  شامل رییس مرکز صادرات روسیه و  رئیس سازمان کریدورهای بین الملی در دیدارهای جداگانه با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در حاشیه دوازدهمین نشست اقتصادی روسیه و کشورهای اسلامی خواستار همکاری بیشتر دو  کشور  برای تکمیل کریدور شمال جنوب بخصوص احداث خط آهن رشت - آستارا در این مسیر شدند. ورونیکا نیکیشینا رییس مرکز صادرات روسیه در این دیدار تکمیل کریدور شمال جنوب را برای رونق اقتصادی دو کشور و منطقه مهم عنوان کرد و گفت از اروپا تا هند نیاز بسیار مهمی به این مسیر دارند.   وی تصریح کرد : ایران و روسیه در این مورد کارهای زیادی در آینده با هم خواهند داشت. رئیس سازمان کریدورهای بین الملی نیز در دیدار با سفیر ایران بر اهمیت تکمیل این کریدور تاکید کرد و خواستار احداث  خط آهن رشت - آستارا برای تکمیل این مسیر مهم اقتصادی بین المللی شد. وی افزود: ولادمیر پوتین تاکید خاصی بر راه اندازی کریدور های بین المللی خصوصا در مسیر شمال جنوب دارد.    جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در این دیدارها گفت. : یکی از مهمترین موضوعاتی که سفارت ایران در یکسال اخیر هم در ایران و هم در روسیه پیگیری کرده تکمیل کریدور شمال-جنوب بوده است و ایران از هر کسی که در این بخش کمک کند حمایت و از کمک هایش نیز استفاده خواهد کرد.   وی گفت: در دیدارهایی که بارها با مقامات روسیه از جمله هفته گذشته با معاون وزارت خارجه داشته ام چشم‌اندازهای اجرای عملی پروژه کریدور حمل و نقل بین المللی «شمال-جنوب»   مورد تاکید و بررسی قرار گرفته است. جلالی خاطر نشان کرد :  برای اولین بار با همکاری مشترک ایران و روسیه محور شمال جنوب به صورت ترکیبی ماه گذشته فعال شد و اولین محموله کاغذ از فنلاند به مقصد هند در آستارا توسط کامیون بارگیری و مجددا در رشت از طریق قطار به مقصد ارسال شد.   سفیر ایران گفت بر اساس توافق مقرر شد با شیوه ترکیبی ماهانه دو محموله و بعد از سه ماه هفته ای یک تا دو محموله در این مسیر جابجا شود. کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران  با بیان اینکه کریدور شمال-جنوب نقش مهمی در توسعه مبادلات تجاری دو کشور خواهد داشت، اظهار کرد: این راه، آینده درخشانی خواهد داشت بنابرین تکمیل هر چه سریعتر این مسیر ضروری است.     با اجرای این پروژه، شمال اروپا به شرق آسیا از طریق ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه متصل می‌شود و هدف اولیه‌ای که برای این طرح نوشته شد، ترانزیت سالانه پنج میلیون تن کالا از این مسیر است.