فروش داکت اسپلیت و اسپیلتکوره زغال صنعتی لیمو،کوره صنعتی …آموزش تخصصی کلارینت در تهرانپارسآموزش تخصصی گیتار در تهرانپارس

رشد ۱۹.۱ درصدی تولید خودروی سواری در سال ۹۹
به گزارش روز شنبه ایرنا، در سال ۹۸ در مجموع ۷۵۸ هزار و ۹۰۰ دستگاه خودروی سواری توسط خودروسازان داخلی تولید شده بود. بررسی آمارها در این بخش حاکی از تحقق "جهش تولید" و شعار سال ۹۹ در تولید خودروی سواری است. در سالی که گذشت تولید وانت با رشد ۶.۵ درصدی به ۸۰ هزار و ۳۶۴ دستگاه رسید. در تولید کامیون، کامیونت و کشنده نیز رشد ۵۳.۶ درصدی ثبت شد و آمار تولید این خودروها به ۶ هزار و ۳۹۵ دستگاه رسید. اما در تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون افت ۷.۸ درصدی در هم‌سنجی با سال ۹۸ ثبت شد و مجموع تولید این خودروها فقط یک‌هزار و ۸۷۳ دستگاه بود. در بخش خودروهای کشاورزی نیز کارخانجات داخلی موفق به تولید ۶ هزار و ۳۹۵ دستگاه کمباین (رشد ۴۴.۵ درصدی) و ۲۱ هزار و ۶۶۶ دستگاه تراکتور (رشد ۱۵.۹ درصدی) شدند. به گزارش ایرنا،  "بهمن صالحی‌نیا" رییس هیات عامل ایدرو، برنامه امسال وزارت صنعت را تولید یک میلیون و ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو اعلام کرد که یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه از آن در دو خودروساز اصلی یعنی ایران‌خودرو و سایپا و ۱۵۰ هزار دستگاه در شرکت‌های بخش خصوصی تولید خواهد شد. پیشتر دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور به ایرنا گفت: قطعه‌سازان توان بالقوه تولید قطعات برای بیش از ۲ میلیون دستگاه خودرو را در سال دارا هستند، اما این مهم منوط به رفع و رجوع مشکلات‌شان است. «آرش محبی‌نژاد» افزود: تحقق برنامه های سال ۱۴۰۰ در حوزه قطعه و خودروسازی، منوط به تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و اجرایی شدن شعار سال در رفع محدودیت‌ها و موانع‌زدایی است. وی بیان‌داشت: در این راستا بزرگترین مشکلات، قیمت‌گذاری دستوری خود و به تبع آن قیمت‌گذاری قطعات و همچنین کمبود نقدینگی است. محبی‌نژاد، همچنین از وجود قوانین و مقررات مخل تولید و گمرکی به عنوان دیگر مشکلاتی یاد کرد که در سال‌های گذشته مانعی بر سر راه تولید در این صنعت مادر و راهبردی شده است.