معاون آموزش ابتدایی: پیگیر وضعیت بازماندگان از تحصیل هستیم
رضوان حکیم‌زاده در نشست مجازی با معاونان آموزش ابتدایی استان ها تصریح کرد: هدف از رصد روند ادامه تحصیل دانش آموزان و شناسایی تارکان تحصیل (ترک تحصیل کردگان)  از واحد مدرسه به هیچ وجه به جهت احصاء آمار و راستی آزمایی نیست بلکه توجه به نقش مهم مدیریت مدارس در فراهم کردن فرصت دسترسی و ادامه تحصیل تمامی دانش آموزان است. به گزارش روز چهارشنبه آموزش و پرورش،حکیم زاده در تشریح  تفاوت بازمانده از تحصیل و تارک تحصیل اظهار داشت: از میان جمعیت واجب التعلیمی که باید در مدرسه حضور داشته باشند؛ آن دسته از کودکانی که که تا کنون در هیچ مدرسه ای ثبت نام نکرده اند، مادامیکه در بازه ی سنی دوره ابتدایی است بازمانده از تحصیل و دانش آموزانی که به هر علت پس از ورود به سیستم مدرسه از چرخه تحصیل خارج شده اند را تارک تحصیل می گوییم. حکیم زاده تاکید کرد که از امسال براساس آیین نامه اجرایی مدارس استمرار حضور دانش آموزان میان پایه باید همه ساله توسط کلیه مدیران واحدهای آموزشی مورد رصد قرار گیرد، وی اظهار داشت: از آنجا که پرونده دانش آموزان و اطلاعات صحیح آنان تنها در مدارس وجود دارد و آخرین جایی که دانش آموز در آن حضور داشته مدرسه است؛ بنابراین اولین کسی که متوجه عدم حضور یک دانش آموز می شود مدیران هستند. وی از مدیران خواست مشخصات آن دسته از دانش آموزان که برای ادامه تحصیل به واحد آموزشی دیگری مراجعه ننموده اند و یا وضعیت مشخصی ندارند را به اداره منطقه خود ارسال کنند تا مناطق آموزشی از این طریق بتوانند به طور مشخص وضعیت دانش آموزان را علت یابی و پیگیری کرده و در صورت امکان اقدامات مداخله ای به جهت بازگرداندن آنها به چرخه تحصیل ممکن شود.