برس صنعتیساندویچ پانل کبیر پانل - فروش ویژه …فروش تجهیزات فروشگاهی از کارخونهدستگاه وکیوم خانگی

چگونه با بی‌حوصلگی و غم دوران کرونا مقابله کنیم؟
بنابر توصیه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رعایت موارد ذیل می تواند نقش اثرگذاری در مقابله با غمگینی و بی حوصلگی افراد در دوران همه گیری ویروس کرونا داشته باشد. به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این موارد چنین است: - در مورد احساس و نگرانی های خود از طریق تماس تلفنی و تصویری، با دوستان و خانواده صحبت کنیم. - با دوستان و آشنایان خود از طریق تماس تلفنی و تصویری در ارتباط باشیم. - سعی کنیم فعالیت های هرچند کوچک در منزل انجام دهیم. - در منزل، خود را سرگرم کنیم و به فعالیت هایی که قبلا برایمان لذت بخش بوده مانند کتاب خواندن، فیلم دیدن و بازی بپردازیم. - در خانه ورزش کنیم یا در یک مکان خلوت نزدیک به منزل قدم بزنیم. - نظم زندگی خود را مثل ساعت خواب و وعده های غذایی منظم حفظ کنیم. - برای داشتن فعالیت بدنی روزانه برنامه ریزی کنیم. - برای یک روز با یک هفته، هدف های کوچک برای خودمان تعیین و برای انجام آنها برنامه ریزی کنیم. - روی «اکنون» و «اینجا» تمرکز کنیم، دایم فکر نکنیم چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد. - روش های آرام سازی عضلانی یاد بگیریم و به کار ببریم. - به جنبه های مثبت مسایل توجه کنیم. برای مثال از ۱۰۰ نفر مبتلا به ویروس کرونا ۹۸ نفر بهود پیدا می کنند. - به خودمان یادآوری کنیم، همه گیری ویروس کرونا، دورهای کوتاه و گذراست. - از الکل، سیگار، مواد مخدر و محرک برای مقابله با احساس و افکار منفی استفاده نکنیم. - از دارو بدون تجویز پزشک برای مقابله با احساس و افکار منفی استفاده نکنیم. - تا حد امکان و به اندازه کافی، غذای سالم و تازه مانند میوه و سبزی مصرف کنیم. - در صورت داشتن نشانه های آزاردهنده نظیر افکار منفی علیرغم به کارگیری روش های خودمراقبتی، با پزشک روانشناس یا روانپزشک مشورت کنیم.