صندلی همایش با صفحه آموزشی رض کو …تعمیر کولر گازی،سرویس کولر گازی،نصب …زیتون و روغن زیتونمبلمان آمفی تئاتر،رض کو

وزیر علوم: ظرفیت آموزش عالی منجر به کاهش سختی‌های تحریم شد
به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، منصور غلامی روز پنجشنبه در آیین افتتاح ۱۸۸ طرح ملی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که با حضور مجازی رییس جمهوری برگزار شد، گفت: امروزه در اغلب حوزه‌ها و رشته‌های تخصصی، دانشگاه‌های کشور به لحاظ آموزشی و پژوهشی دارای توان رقابت با دانشگاه‌های برتر جهان هستند و اهتمام برای استفاده از ظرفیت‌های علمی در راستای کاهش فشارها و سختی‌های حاصل از تحریم‌ها در آموزش عالی وجود دارد. وزیر علوم تاکید کرد: گواه این تلاش و اهتمام را می‌توان در این نکته مهم دید که امروزه در اغلب حوزه‌ها و رشته‌های تخصصی دانشگاه‌های کشور به لحاظ آموزشی و پژوهشی دارای توان رقابت با دانشگاه‌های برتر جهان هستند. غلامی با بیان اینکه جوامع بر مبنای دستاوردهایی که در عرصه‌های مختلف بدست می‌آورند، جایگاه و اقتدار کسب می‌کنند، افزود: جمعیت جوان برخوردار از دانش روز و فناوری‌های نوین سرمایه‌ای عظیم و اقتدارآفرین است؛ همچنین فعالیت‌های علمی و فناورانه سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی آهنگ و روند رو به رشدی به دنبال داشت. وی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید، مجموعه نظام آموزش عالی کشور تمام اهتمام و تلاش خود را به کار گرفت تا از ظرفیت‌های خود در راستای کاهش فشارها و سختی‌های حاصل از تحریم‌های ظالمانه استفاده کند و امروز با سربلندی می‌توان گفت که دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور عملکرد ارزشمندی در عرصه‌های مختلف داشته‌اند و این عملکرد از دید و داوری داوران منصف داخل و خارج به دور نبوده است؛ چنانکه رتبه‌بندی‌های جهانی گواه بر تحرک و کسب جایگاه‌های تازه برای دانشگاه‌های کشورمان دارد. وزیر علوم ادامه داد: استمرار فرایند شتاب علمی و حرکت در مرزهای دانش با تقویت بنیه‌های علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، توسعه متوازن زنجیره علم تا عمل با دادن نقش و سهم محوری به پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، طرح تحول در همکاری‌های دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی با جامعه و صنعت، ساماندهی آموزش عالی، مأموریت محوری مؤسسات و ساماندهی ساختارهای اجرایی متناسب با ماموریت ها، تقویت استقلال و خوداتکائی دانشگاه‌ها از دیگر اقدامات وزارت علوم در این دولت است. به گفته این غلامی، سیاست دیپلماسی علمی، تلاش و حضور مؤثر در مجامع علمی بین الملل در جهت تقویت پویایی و بالندگی مراکز علمی کشور، تقویت و ساماندهی فعالیت‌های تخصصی و مهارتی دانش آموختگان با اجرای طرح‌های مهارت افزایی، توانمندسازی حرفه‌ای و اجتماعی دانشجویان، پایش اشتغال دانش‌آموختگان، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیأت علمی در صنعت و جامعه، تقاضامحور کردن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و قابلیت‌های ذهنی و دانشی که در نوع خود سرمایه و ظرفیت بی‌بدیل است، نتیجه تلاش خانواده آموزش عالی محسوب می‌شود. ادامه دارد ...