سه شنبه / ۱۶ بهمن / ۱۴۰۳ - 4 February, 2025
 خبرگزاری ایرنا / ۱۴۰۳/۰۹/۰۶

هیجان خرید یا توهم نیاز؟ بلک فرایدی چه بر سر ما می‌آورد؟

هیجان خرید یا توهم نیاز؟ بلک فرایدی چه بر سر ما می‌آورد؟
در شرایطی که تخفیف‌های بلک فرایدی به وعده‌های بزرگ و جذاب تبدیل شده‌اند، یک جامعه‌شناس به نقش روان‌شناسی در رفتار خرید اشاره می‌کند: «این تخفیف‌ها اغلب یک بازی روانی هستند که با ایجاد احساس موفقیت و رضایت آنی، افراد را به خریدهایی تشویق می‌کنند که در واقع به نفعشان نیست. احساس فوریت و فریب درصدهای بالا، به راحتی افراد را به سوی خریدهای تکانشی می‌برد.»