گناباد-ایرنا-روز عاشورا، گناباد در میان نوای یا حسین و اشکهای بیاختیار عزاداران به صحنهای از عشق و دلدادگی به سیدالشهدا(ع) تبدیل شد، نخل، این نماد کهن سوگ و حماسه، بر دوش مردمانی به حرکت درآمد که قرنهاست اندوه کربلا را نسل به نسل در دل خود زنده نگه داشتند گویی هر گام نخل، روایت گر غربت امام حسین(ع) و هر اشک، ترجمان داغی است که هنوز پس از قرنها تازه مانده است.