قصرشیرین - ایرنا - شبهای دهه اول ماه محرم در قصرشیرین؛ دروازه کربلا، آیینهای عزاداری با حضور مرزداران کُرد عاشورایی در فضایی آکنده از سوگ، معنویت و ارادت به سیدالشهدا(ع) برگزار میشود. عزاداران با برافراشتن پرچمهای «یا حسین(ع)» و پرچم جمهوری اسلامی ایران، همزمان با مراسم سوگواری و ارادت خود را به مکتب اهلبیت(ع) حس میهن دوستی خود را نیز نشان میدهند.