تنکابن- ایرنا- وابستگی ۸۵ درصدی تنکابن به آبهای زیرزمینی، سالهاست منابع آبی این شهرستان را تحت فشار قرار داده است و حالا مسئولان امیدوارند با اجرای طرح آبرسانی از رودخانه دوهزار، بخشی از این وابستگی کاهش یابد. پروژهای که ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به گفته مدیر منابع آب تنکابن، سال گذشته ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شد و امسال نیز ۶۰ میلیارد تومان برای خرید زمین تصفیهخانهاش تخصیص یافته است. طرحی که با اتمام آن تامین آب پایدار برای منطقه تنکابن، خرمآباد و عباسآباد هموارتر میشود.