نیویورک – ایرنا- وزیر انرژی آمریکا در پی فشارها در داخل آمریکا به دلیل جنگ بی دلیل علیه ایران و نیز امضای یادداشت تفاهم میان تهران و واشنگتن برای رسیدن به توافق صلح پایدار، ادعاهایی را برای کم اهمیت جلوه دادن کنترل و تسلط تنگه هرمز از سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.