بررسی دیدگاهها درباره قیمتگذاری خودرو و شیوه عرضه در بازار
تهران- ایرنا- شورای رقابت از سال ۱۳۸۸ و با هدف نظارت بر قیمتها و تنظیم بازار، بر اساس قوانین بالادستی و سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی فعالیت خود را آغاز کرد. هدف از تشکیل این نهاد، تسهیل فعالیت بخش خصوصی، کاهش ریسکهای اقتصادی و محدود کردن انحصار در بازارهای رقابتی عنوان شده است. با این حال در سالهای بعد، عملکرد قیمتگذاری دستوری در برخی بازارها از جمله بازار خودرو، همواره محل بحث میان کارشناسان اقتصادی بوده است.