دوشنبه / ۱ تیر / ۱۴۰۵ - 22 June, 2026
 خبرگزاری ایرنا / ۱ ساعت قبل

کاهش ۱۴ درصدی ورود گردشگران به خاورمیانه

 کاهش ۱۴ درصدی ورود گردشگران به خاورمیانه
تهران- ایرنا- مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: حدود ۱۰۰ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۵ به کشورهای منطقه از جمله ایران، عمان، قطر، کویت، بحرین، اردن و سایر کشورها سفر کردند و این امر به‌طور میانگین حدود ۱۲۰ میلیارد دلار ارزآوری به همراه داشت، اما در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۶ به دلیل تنش‌های منطقه ورود گردشگران به خاورمیانه ۱۴ درصد کاهش یافت.