اطلاعات ساختمان های در حال ساخت …صندلی امفی تئاتر لوکس مدل R-640 …حمل و نقل زمینی شهرستان بار تهرانتعمیرات لوازم خانگی

سازماندهی تشکل‌های مردم نهاد برای توزیع عادلانه کالا و خدمات در مناطق آسیب‌دیده
«محمدحسن قوسیان مقدم» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در پاسخ به این سووال که چه برنامه‌هایی برای همکاری با تشکل‌های مردم نهاد در هنگام حوادث و سوانح دارید، اظهار داشت: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در راستای اجرایی شدن تکلیف بند ۳ از ماده ۱۰ احکام برنامه پنجساله این جمعیت با هدف تسهیل‌گیری و گسترش تعامل با خیریه‌ها و سمن‌ها پیش‌نویس دستورالعمل «نحوه تعامل و همکاری با تشکل‌های مردم نهاد»  را تهیه کرده است. وی ادامه داد: البته در عمل همکاری و تعاملاتی از جمله شناسایی و انعقاد تفاهم‌نامه با تشکل‌های مردم نهاد توانمند قبل از حادثه به عنوان داوطلبان حقوقی، صدور مجوز جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تشکل‌های مردم نهاد متقاضی در چارچوب مقررات و پروتکل‌های از پیش تعیین شده،  هدایت تشکل‌های مردم نهاد جهت جمع‌آوری کمک نقدی و غیرنقدی با توجه به نیاز و اولویت منطقه آسیب دیده، هدایت تشکل‌های مردم نهاد در خصوص هزینه کرد کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده با هماهنگی سازمان داوطلبان در جهت تأمین نیازهای با اولویت بیشتر و تقدیر و نکوداشت از خدمات تشکل‌هایی که در جهت اهداف جمعیت ارائه خدمت کردند، با تشکل‌های مردم نهاد طی سال‌های گذشته صورت گرفته است. دبیرکل جمعیت هلال احمر توضیح داد: همچنین در سال‌های گذشته آموزش و توانمندسازی آنان قبل از حادثه با برگزاری کلاس‌های آموزش عمومی (کمک‌های اولیه و آشنایی مخاطرات) و آموزش‌های تخصصی (تأمین مالی خیریه‌ها، روش‌‍های جذب مشارکت‌های مردمی- قوانین و مقررات حقوقی و مالیاتی تشکل‌های مردم نهاد و  نظایر آن) انجام شده است. ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به نیازمندان و آسیب پذیرترین افراد جامعه با استفاده از منابع و کمک‌های داوطلبانه خیرین و داوطلبان و  تشکل‌های مردم نهاد از جمله وظایف سازمان داوطلبان است. ارتقاء شأن اجتماعی، کسب رضایت‌مندی شخصی، حضور در شبکه‌های اجتماعی، کسب تجربه‌کاری، استفاده از مهارت و توان خاص خود، آموختن مهارت‌های جدید، کسب اعتماد به نفس، حفظ مهارت و دانش و ارتقاء آن و افزایش حس مسوولیت برخی از مزایای داوطلبی در جمعیت هلال احمر است. خدمات داوطلبانه افتخاری است و برای خدمت داوطلبانه وجهی دریافت نمی‌شود، جنبه بشردوستانه، خیرخواهانه و عام‌المنفعه دارد و در ارائه خدمت داوطلبانه بین افراد تبعیض قائل نمی‌شود، این خدمات داوطلبانه فاقد هرگونه تمایلات منفعت طلبانه است و در آن اهداف خاص سیاسی، اقتصادی و نظایر آن دنبال نمی‌شود، شرایط و زمان انجام خدمات داوطلبانه، طبق موقعیت و شرایط مختلف مانند زمان جنگ، صلح، بلایای طبیعی و نظایر آن تفاوت می‌کند، این فعالیت‌ها در اوقات فراغت داوطلب و به صورت غیررسمی انجام می‌شود. جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین‌المللی برعهده دارد و می‌کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند. این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است. جمعیت هلال احمر اکنون در زیر مجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه‌های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است. همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کند. جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای بیش از ۹۰ سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفت‌گانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.