تولید کننده محلولهای استاندارد …نمایندگی گودمندفتر فنی مهرمس شعبه 2فروش مخزن آب و تانکر و منبع پلی …

تقاضا برای رشته‌های علوم پایه و پزشکی در شرایط کرونا افزایش یافت
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، محمود نیلی احمدآبادی روز چهارشنبه در اولین کنگره ملی دانشگاه و کووید-۱۹ افزود: تا قبل از کرونا ارتباطات بین المللی دانشگاه ها روند بهتری داشت و ارتباطات فیزیکی مفیدی برقرار می کردیم، اما ویروس کرونا مانع این امر شد و تمامی آموزش ها و ارتباطات را به صورت مجازی برقرار کرد.  مهمترین چالش دانشگاه ها در دوران کرونا وی در دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: تاثیر پاندمی باعث کاهش علاقه مندی دانشجویان، کپی کاری، افزایش تقلب و روی آوردن دانشجویان به استفاده از خدمات شرکت ها برای شرکت در امتحانات شد.   نیلی تصریح کرد: تغییر قوانین آموزشی در دانشگاه ها، دادن اختیارات به دانشکده ها برای تصمیمات سریع در دوران دانشگاه و سوق دادن آموزش حضوری به مجازی یکی از مهم ترین چالش های دانشگاه ها در دوران کرونا بود.   وی با بیان اینکه آموزش الکترونیکی دسترسی استادان را به دانشجویان بیش از گذشته توسعه داده، تاکید کرد: ۴۰ تا ۶۰ درصد وقت کمتری برای مطالعه دروس احتیاج است، اما به شدت تحت تأثیر زیر ساخت ها قرار گرفته است.  نیلی گفت: مزیت های اقتصادی دانشگاه های بزرگ که دارای زیرساخت های فضاهای فیزیکی گران قیمت بودند در دوران کرونا بیشترین مشکلات اقتصادی را داشتند. مراکز آموزش عالی که فضاهای زیر ساختی و محدودتری داشتند در دوران کرونا مشکلات محدودتری داشته اند. پیش بینی می شود در آینده کمتر شاهد دانشگاه های بزرگ باشیم و بیشتر این دانشگاه ها به سمت دانشگاه های کوچک تر سوق داده شوند تا بتوانند کیفیت های آموزشی را همانند شیوه گذشته ادامه دهند.  وی با بیان اینکه ۱۵۰ دانشجوی دانشگاه تهران به دلایل گوناگون امکان دسترسی به زیر ساخت های آموزشی را نداشتند، افزود: طبق گفته های وزیر ارتباطات در پنج ماه گذشته دانشجویان  ۳.۵ تا ۴ درصد مناطق شهری و روستایی کشور امکانات مناسبی برای دسترسی به فضای مجازی نداشته اند و در دانشگاه تهران تعداد محدودی دانشجو بابت اینترنت برای شرکت در کلاس های آموزشی دچار مشکل بودند. رییس دانشگاه تهران گفت: مزیت بزرگ کرونا سوق دادن آموزش های حضوری به مجازی بود. سال های طولانی نگاه منفی به آموزش مجازی وجود داشت، اما کرونا باعث شد گام جدی در این زمینه برداشته شود و خیلی زود با مشکلات کنار بیایم.  رییس دانشگاه تهران اظهار داشت: فعالیت های فیزیکی همچنان ادامه پیدا می کند و تمرکز بر ارتباطات و جذب دانشجویان آینده، انعطاف پذیری در دور کاری در آینده با شیوه جدیدی بروز پیدا خواهد کرد. تا امروز هیچ آیین نامه مصوبی برای دورکاری نداریم. نیلی تصریح کرد: در این خصوص با وزارت علوم در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم دورکاری را ایجاد کنیم. در واقع دورکاری به معنای این نیست که فرد در منزل بنشیند و هر ساعتی که علاقه داشت به فعالیت کاری مشغول شود، بلکه دورکاری یعنی فرد مطابق ساعات حضوری در محل کار در خانه بتواند با کارایی بهتری نسبت به حضوری بودن فعالیت کند.  وی افزود: پیش بینی می شود، برای برخی از رشته ها مانند علوم پایه، پزشکی تقاضا افزایش پیدا کند و همچنین برای برخی رشته ها تقاضا کاهش یابد.   نیلی تصریح کرد: امتحانات پایان ترم نباید ملاک گزینش دانشجویان شمرده می شد. آموزش مجازی باعث شد امتحانات مستمر هم ایجاد شود و ویروس کرونا این روند را به خوبی پیاده سازی کرد. کیفیت برگزاری آزمون یکی از نگرانی های ماست که دانشگاه تهران سعی کرد از سامانه های جدید بهره گیرد.   ۷۲ درصد دانشجویان از آموزش مجازی رضایت داشتند رییس دانشگاه تهران گفت: مطابق نظرسنجی ها ۷۲ درصد دانشجویان به میزان متوسط و زیاد از آموزش های مجازی راضی و مابقی ناراضی بودند. همچنین ۷۰ درصد دانشجویان از کیفیت تدریس، پاسخگویی دانشگاه ها رضایت داشتند و ۱۲ درصد آنان از مشکلات اقتصادی ناراضی بودند. وی در ادامه عنوان کرد: بحران کرونا یک مسئله جهانی است که باعث شد دو موضوع همکاری کشورها با یک دیگر و مهم جلوه کردن علم اهمیت یابد. نباید به هیچ عنوان از علم در هر شرایطی غافل شویم. نخستین کنگره ملی دانشگاه و کووید ۱۹ صبح چهارشنبه با حضور معاون وزیر علوم و ریس سازمان امور دانشجویان کلید خورد.  این کنگره با هدف بررسی تاثیرات و پیامدهای بیماری کرونا بر دانشجویان و جامعه دانشگاهی، اول و دوم بهمن ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و به صورت مجازی برگزار می شود.