معرفی عناوین چکیده مقالات همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، دبیرخانه سومین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران پس از اتمام مرحله نخست داوری توسط ۷ عضو هیات داوران خود، عناوین ۲۲ چکیده مقاله منتخب را به شرح زیر و بدون اولویت اعلام کرد. این عناوین به شرح زیر است:  «کریس مارکر؛ میان روایت یک داستان و اندیشه یک مضمون» در بخش جستارهای آزاد-فتو رمان «مطالعات ویژگی هنری انیمیشن کوتاه تجربی در بستر رسانه‌های جدید» در بخش ترجمه- انیمیشن تجربی «ثبت در حافظه جهانی.همسایه ها: پویانمایی، کارگردانی وتهیه شده توسط نورمن مک لارن در ۱۹۵۲(کانادا)» در بخش ترجمه-انیمیشن تجربی «روح برشت در کالبد انیمیشن تجربی: استراتژی های سمعی و بصری مشترک میان تئاتر روایی و انیمیشن های کوتاه رابرت بریر» در بخش مقالات پژوهشی- انیمیشن تجربی «آموزش فیلم تجربی: راجع به پرداخت عملی و تحلیلی سینمای آوانگارد» در بخش ترجمه- رسانه‌های جدید در فیلم کوتاه تجربی «روایت های غیرخطی: درنوردیدن مرزهای میان فیلم معاصر، هنر و شیوه عمل رسانه های دیجیتال» در بخش ترجمه- روایت شناسی فیلم کوتاه تجربی «تجربی (فیلم ساختارگرا) به مثابه مفهومی از خلاقیت فیلمی میهوولی پانسینی وGEFF) )» در بخش ترجمه- فیلم های تجربی ساختارگرا «فیلم های تجربی چگونه فهمیده می شوند؟ یک رویکرد شناختی» در بخش ترجمه- ادراک در فیلم کوتاه تجربی «زیبایی‌شناسی سینمای تجربیِ سورئالیستی در فیلم‌های کوتاه(یان اِشوَنکمایر)» در بخش مقالات پژوهشی- انیمیشن تجربی «ماری مِنکِن و بسط زبان بصری فیلم» در بخش مقالات پژوهشی- فیلم های تجربی انتزاعی «بازنمایی مفهوم کریستال زمانِ ژیل دلوز در فیلم‌های کوتاه (سایه‌های نیمروز) و (اِن یا اِن دبلیو)» در بخش مقالات پژوهشی- ادراک در فیلم کوتاه تجربی «فیلم تجربی و تمایل به ساخت معنا پیش از زبان» در بخش مقالات پژوهشی- ادراک در فیلم کوتاه تجربی «بررسی تاثیر متامورف به عنوان ترنزیشن در خلق فضای شاعرانه در انیمیشن های زیردوربین» در بخش مقالات پژوهشی- فیلم های نقاشی شده «برخورد نزدیک از نوع دوم؛ خوانش هیروگلیفیک مونتاژ در فیلم کوتاه تجربی» در بخش مقالات پژوهشی- فیلم کوتاه تجربی و مسئله تفسیر «واکاوی فرم، ادراک، معنا و پس‌زمینه‌ها در فیلم کوتاه تجربی بر اساس رویکرد نئوفرمالیسم» در بخش مقالات پژوهشی- ادراک در فیلم کوتاه تجربی «تمرکز بر نوآوری های فنی و چالش های زیبایی شناسی در سینمای تجربی و مطالعه موردی فیلم ادیسه فضایی» در بخش ترجمه- فیلم های تجربی انتزاعی «فیلمسازی تجربی برای نابغه ها، چرا باید فیلم تجربی بسازیم؟» در بخش ترجمه- فیلم کوتاه تجربی به مثابه ماده فرهنگی «روایت شناسی در فیلم کوتاه تجربی با بررسی موردی فیلم کوتاه تجربی «داندانکو» ساخته نوبوهیکو اوبایاشی» در بخش مقالات پژوهشی- روایت شناسی فیلم کوتاه تجربی «تلاشی برای تعریف سینمای تجربه‌گرا با نظری به آثار(آندره‌آ آرنولد، ویرجیل ویدریش و توماس وینتربرگ)» در بخش مقالات پژوهشی- ادراک در فیلم کوتاه تجربی «جُستاری در باب حافظه‌ی بازیافته» در بخش جستارهای آزاد- مستندهای تجربی «تبیین گونه‌های فیلم تجربی با استفاده از نظریه شباهت خانوادگی ویتگنشتاین» در بخش مقالات پژوهشی- پدیدار شناسی فیلم کوتاه تجربی «بررسی جایگاه مخاطب-مولف و تعامل در فیلم تجربی پسادیجیتالی» در بخش مقالات پژوهشی- رسانه‌های جدید در فیلم کوتاه تجربی نویسندگان این عناوین فرصت دارند تا ۱۲ آبان ماه، مقالات کامل خود را از طریق پلتفرم ثبت نام، به همایش ارسال و وارد مرحله دوم داوری شوند.  هیئت داوران پس از بررسی مقالات کامل و جمعبندی آرا، منتخبین را برای ارائه در صحن معرفی و در مرحله نهایی داوری، پس از ارائه، ۳ عنوان مقاله برتر را انتخاب خواهند کرد. داوری نهایی و اهدا جوایز طبق فراخوان سومین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران از میان مقالات بخش پژوهشی خواهد بود. و مقالات دو بخش جستارهای آزاد و ترجمه برای چاپ در کتاب مورد داوری قرار خواهند گرفت.  سومین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران به دبیری سعید پوراسماعیلی و دبیری علمی احمد الستی ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در بخش‌های مقالات پژوهشی، جستارهای آزاد و ترجمه با محوریت سینمای تجربی برگزار می‌شود.