تدریس طب سنتیامگا باتری، خرید باتری و شارژر …فروش کانتر گرم استیل صنعتیتعمیر کولر گازی،سرویس کولر گازی،نصب …

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: باید تلاش و کوشش کنیم فعالیت‌های طرح‌های «نماد» و «یاریگران زندگی» منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی شود. به گزارش ایسنا، در جلسه‌ای که با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی وفرهنگی، مسعود شکوهی، مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ، سرداری، معاون اداره امور تربیتی، مصطفوی، معاون اداره مشاوره و طیموری، معاون اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، طرح نماد و یاریگران زندگی و نقش این طرح‌ها در دروان کرونا تبیین و مورد بررسی قرار گرفت. علیرضا کاظمی در این جلسه گفت: نباید فعالیت‌ها جسته و گریخته باشد بلکه باید به شکلی منسجم و متحد دنبال شود. شورای سیاست گذاری برای این طرح باید تشکیل شود و جلسه‌هایی منظم به صورت هفته‌ای برگزار کنید و همچنین آیین نامه‌ای برای فعالیت‌های این دوران تهیه و ابلاغ شود. وی ادامه داد: دستورالعمل اجرایی بسته تحولی معاونت پرورشی و فرهنگی در این زمینه باید شامل هر  دو مورد «یاریگران زندگی» و «نماد» شود که هر یک از مدیران گروه برنامه‌ای اجرایی و عملیاتی خود را برای تهیه این دستورالعمل ارائه کنند. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دستور العمل های روانشناختی ویژه دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا برای شرایط بحرانی باید داشته باشیم یعنی اینها بدانند در شرایط خاص مانند سیل، زلزله و یا این بیماری خاص چگونه خود و اطرافیان را مدیریت کنند. کاظمی افزود: تمام فعالیت‌های ما باید منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی شود در غیر این صورت کاری انجام نشده است و این هم زمانبر و هم انرژی بر است و همه باید بدانند در این شرایط خاص که کل کشور درگیر آن است وظیفه هر کس چیست. در ادامه جلسه مسعود شکوهی گفت: شورای عالی امنیت ملی مصوب کرده است که برنامه‌ها باید تدوام داشته باشد زیرا ما نمی‌لذادانیم شرایط کرونا چگونه است لذا فعالیت‌ها را نمی توانیم معطل کنیم تا شرایط بهتر شود باید با همین شرایط برنامه ریزی‌ها را داشته باشیم و فعالیت‌های خود را در بستر فضای مجازی ادامه بدهیم. شکوهی خاطر نشان کرد: دانش آموزان، فرهنگیان و اولیاء آنها همه هستند، درست است که فضای مدرسه وجود ندارد ولی آموزش و تعلیم تعطیل نشده است پس ما هم فعالیت‌های خود را بدون وقفه ادامه می دهیم اما چون شرایط متفاوت شده است این فعالیت‌ها را در فضای مجازی و شبکه شاد دنبال خواهیم کرد. وی افزود: مراکز مشاوره‌ای در ایام تعطیلی هم فعال هستند و مشاوران با حضور در مراکز خود به صورت تلفنی و غیر حضوری آماده ارائه خدمات هستند. مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: آموزش‌های توانمند سازی که به صورت سنتی انجام می‌شد در حال حاضر به صورت مجازی انجام می شود زیرا این وضعیت (قرنطینه و شیوع بیماری کرونا) ممکن است منجر به اختلالات افسردگی و اضطراب شود. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پروروشی و فرهنگی وزارت آموزش وپرورش ، وی گفت: در برخی استان‌ها هم گروه‌های مددکاری مجازی تشکیل شده است و خدمات مددکاری را به صورت مجازی دنبال می کنند. انتهای پیام