اگر صفحه را درست نمی‌بینید اینجا را کلیک کنید

ذهن المپیکی!
چه چیزی می‌توانید از بازی ذهنی ورزشکاران المپیک یاد بگیرید؟ به گزارش ایسنا، پرسش مهم این است که آیا مرور ذهنی و تجسم می‌تواند به ما در اعتماد به توانایی‌های خود در طول مسابقات کمک کند؟ به طور حتم ما چیزهای زیادی از ورزشکاران المپیک یاد می گیریم و جالب است بدانیم یک ورزشکار شرکت کننده در المپیک که با این موضوع موافق است می‌گوید برای اجرای مطلوب، باید به جای فکر زیاد در مورد عملکرد خود، به آن اعتماد کنید. با «کریس کاپلر»، ‌ سوارکار المپیک در مورد آمادگی ذهنی برای پرش با اسب مصاحبه‌ای شده است. وی می‌گوید: استفاده مفیدی که می‌توان از بازی ذهن کرد این است که شما آماده هرچیزی هستید که در مسابقات بزرگ به سمت شما پرتاب شود. آمادگی ذهنی او چند هفته قبل از مسابقه شروع می‌شود. کاپلر می خواهد برنامه‌ای مفصل داشته باشد که چگونه در این مسیرها بتازد و بیشتر آمادگی ذهنی او شامل مرور ذهنی این مسیرها است. اگر شما با مسابقات پرش آشنایی ندارید باید بدانید سوارکاران، موانع یا پرش‌های در مسیر و تعداد گام‌های اسب بین هر پرش را حفظ می‌کنند، بنابراین راه حل او برای یک واکنش مناسب در مسابقات، تجسم مسیر  است. کاپلر سوار کاری در مسیر را صدها بار در ذهن خود قبل از شروع عملکردش تکرار می کند و تا جایی پیش می‌رود که کاپلر از فلش‌کارت‌ها برای حفظ هر مانع یا پرش استفاده می‌کند و می گوید که به واکنش او در طول مسابقه کمک می‌کند. کاپلر می‌گوید: من پرچین‌ها، تعداد گام‌ها و نوع پرش‌هایی که انجام خواهم داد را تجسم می کنم. آن‌قدر این عمل را تکرار می‌کنم تا احساس کنم دیگر در ذهنم ثبت شده باشد و از این رو، قبل از اینکه اسب سواری کنم، در ذهنم صدها بار این مسیر را سوارکاری کرده‌ام. برخلاف خیلی از ورزشکاران دیگر، کاپلر کنترل کاملی بر تصاویر ذهنی خود دارد. در طول تجسم خود، او می خواهد که عملکرد ایده‌آل را برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار را بررسی کند. وی می‌گوید: من به مسابقه می‌روم در حالی که مرور ذهنی‌ام همراه با نگرشی مثبت است. اگر آن طور که می‌خواهم و بر اساس برنامه‌ام پیش نرفت، سعی می‌کنم از غریزه و تجربه چندین ساله خود در سوارکاری استفاده کنم و تا جایی که می‌توانم با روحیه کاملا خوب در بازی شرکت کنم. بنابراین اگر کاپلر با یک مانع درگیر شود، بر تجربیات و غریزه‌های خود تکیه می‌کند تا از این موانع بگذرد. وی می‌گوید: اگر لحظات سختی داشته باشم، تجربه چندین ساله سوارکاری، تمرین و مرور ذهنی من وارد عمل می‌شود و سعی می‌کنم با استفاده از آن، لحظات سخت را پشت سر بگذارم و از آنجا که رها کردم به مسیر برگردم. ۴ راه‌حل برای آمادگی ذهن بر اساس این مطلب که از سوی زهرا علیشاری و افسانه صنعت‌کاران به عنوان روانشناس ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، ‌ آمده است: چهار راه حل برای آمادگی ذهنی وجود دارد که شامل بررسی و مطالعه کامل مسیر یا حریفان می‌شود تا بتوانید یک نقشه یا طرح ایجاد کنید. مورد دوم اینکه طرح موردنظر را تا اندازه‌ای در ذهن خود مرور کنید که به یک عادت همیشگی تبدیل شود، سومین راه حل اینکه در مسابقه، بر اساس طرحی که در ذهن خود دیده‌اید و حس کرده‌اید، عمل کنید و مرحله چهارم نیز به ایجاد سازگاری و تطابق مناسب در زمان لازم مربوط می‌شد و نیاز است که به غریزه‌های خود اعتماد کنید. انتهای پیام