آیین نامه جدید اجرایی مدارس راهبردی برای شتاب بخشی به فعالیت‌های سواد آموزی
ایسنا/قم معاون سواد آموزی قم «آیین نامه جدید اجرایی مدارس» را ظرفیت راهبردی برای شتاب بخشی به فعالیت ها و طرح‌های سوادآموزی خواند. به گزارش ایسنا محمد رضا قاسمی نیا با بیان اینکه باتوجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدرسه کانون فرهنگی آموزشی و اجتماعی محله تعیین شده و تصریح به سوادآموزی و آموزش بزرگسالان درآیین نامه اجرایی مدارس برهمین اساس قرارگرفته اظهار کرد: در شرح وظایف مدیر مدرسه توجه به اصل برنامه‌ریزی از اهم ماموریت‌ها شمرده‌اند که برنامه‌ریزی و زمینه سازی برای اجرای برنامه‌های سوادآموزی مدرسه محور با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود درشناسایی، جذب و آموزش اولیای بی سواد و کم سواد جامعه محلی از محورهای برنامه‌ریزی مدیر مدرسه می‌باشد. وی خاطر نشان کرد: جلب مشارکت و همکاری معلمان در آموزش بی سوادان و کم سوادان از وظایف و اختیارات شورای مدرسه درنظرگرفته شده است. معاون سواد آموزی قم بیان کرد: پیگیری و انجام فعالیت‌ها و طرح‌های سوادآموزی با محوریت مدارس می‌تواند در نظارت و کیفیت آموزشی و ارتقا و رشد باسوادی استان و خانواده ها نقش موثری ایفاکند. مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش قم تصریح کرد: از مدیران فعال مدارس در عرصه سوادآموزی تشکر می شود و انتظار است در آغاز سال جدید تحصیلی با بهره مندی از ظرفیت آیین نامه اجرایی مدارس با نوآوری، خلاقیت و شیوه‌ها و روش‌های نوین درشناسایی، تشویق و ترغیب، دعوت، ثبت نام و آموزش بی‌سوادان وکم سوادان اولیای دانش آموزان و ساکنین اطراف مدرسه اقدام کنند. قاسمی نیا یادآور شد: درآیین نامه اجرایی مدارس فراهم آوردن زمینه همکاری معلمان علاقمند برای آموزش اولیا و خانواده های بی سواد  و کم سواد در تحقق اهداف سوادآموزی از وظایف و اختیارات شورای معلمان ابلاغ گردیده است. انتهای پیام