وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مواضع مندرج در بیانیه مشترک وزیر امور خارجه آمریکا و وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس -مورخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۶- را مداخلهجویانه، غیرمسئولانه و تحریکآمیز دانسته و نسبت به ادامه رفتارهای ستیزهجویانه و مداخلهجویانه در منطقه هشدار داد.