استاندار هرمزگان با اعلام آغاز طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد در سطح استان، این اقدام را ثمره همافزایی دستگاهها و پاسخی به مطالبات مردم دانست و با تأکید بر تغییر رویکرد مدیریتی، تبدیل مناطق آزاد به «حیاط ملت» و جاری ساختن عدالت در خدمات را از اولویتهای اصلی حکمرانی در استان برشمرد.