کرونا کار خودش را کرد!
این روزها گالری مژده نمایشگاهی از «ابژه تا فیگور» را به تماشا دارد که در یک نگاه کلی اکثریت نقاشی مجسمه‌های ۲۲ هنرمند حاضر در این رویداد در یک نکته اشتراک معنا دارند: انسان‌های تنها مانده دردمند. به گزارش ایسنا، حتی در اثر لبریز از صدها فیگور منوچهر نیازی نقاش ۸۴ ساله که به محض ورود به گالری چشم مخاطب را به سوی خود می‌کشاند، در هیاهوی چهره‌ها و جمعیت، این فردیت، تنهایی و درد است که خود را غلبه می‌کند. مجسمه‌ای از مسعود اخوان به زبان دیگری این روایت را بازگو می‌کند، نیم تنه‌ای طلایی شده، دستان را پشت خود پنهان کرده و گویی رو به آسمان نجوا می‌کند. علیرضا آسانلو با یک نقاشی در کشاکش فیگوراتیو و انتزاع که آدمی را نیز در مرز واقعیت و تردید می‌بیند، علی خاق با مونالیزایی که نوار چسب زرد رنگ خطر بر دهان دارد، سعید احمدزاده با تک چهره‌ای در خلوتی شاعرانه، جواد بیاد با قتل یک انسان به دست یک شاخه گل در هنگامه‌ای که لبخند مونالیزا جایش را به اندوه داده و ابژه فیگوراتیوی از مهدی آشور و ... همه خرده روایت‌هایی است که انسان معاصر را از همیشه تنهاتر تصویر می‌کنند؛ گویی کرونا تأثیر خودش را گذاشته است. در عین حال، این نمایشگاه تلاش می‌کند چگونگی شکل‌گیری فیگور و انتزاع آن از ابژه حقیقی را در نقاشی و مجسمه به تماشای مخاطب بگذارد و حضور چنین آثاری دقت و کنجکاوی مخاطب را دوچندان طلب می‌کند. سه اثر که فیگور را در نقاشی ایرانی یادآوری می‌کند در کنار تم‌هایی مانند طبیعت گم شده انسان، فیگورهای گم شده در لباس زیبا و... از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است. علاوه بر هنرمندانی که به اسامی آنان اشاره شد، در این نمایشگاه آثاری از کامبیز خدابنده، فرهاد مفوض، علی گلستانه، محمد فدوی، اوژن شیراوژن، سمیه چهارتکاب، ارسیا مقدم، مرتضی یزدانی، پریدخت مشک‌زاد، رضا عظیمیان، محمد طباطبایی، صادق تبریزی، محمود جوادی‌پور و حسنعلی ذابحی به روی دیوار گالری مژده می‌رود. در صورتی که علاقه‌مند به بازدید از این نمایشگاه هستید، می‌توانید تا تاریخ دوازدهم مهر ماه به گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ مراجعه کنید. انتهای پیام