ایسنا/البرز مدیرکل امور ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: در تلاش هستیم جزیره‌های ایمن را با دوربین‌های کنترل سرعت جایگزین کنیم و جزیره‌های موجود را با اندکی اصلاح به فراتر از استانداردهای تعیین شده برسانیم. پیام خدادادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ایجاد جزیره ایمن بیش از ۲۵ سال است که به عنوان یکی از روش‌های آرام سازی ترافیک در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی ادامه داد: برای ایجاد جزیره ایمن در شهرها استانداردی ملی تدوین شده که با مراجعه به سایت سازمان استاندارد و جستجوی کد ۱۴۲۳۷ می‌توان شرایط و جزئیات مورد نیاز برای ایجاد این جزیره‌ها را مشاهده کرد. این مسئول با اشاره به کاربرد جزیره ایمن افزود:  این جزیره‌ها در معابری که سرعت عبور خودروها بالا است و عرض خیابان نیز زیاد است ایجاد می شود تا عابر پیاده بتواند بدون مشکل از عرض خیابان عبور کند. خدادادی اضافه کرد: برای عبور راحت پیاده‌ها از معابر یا باید پل عابر پیاده  ایجاد شود که تامین هزینه مورد نیاز آن در شرایط فعلی به راحتی امکان پذیر نیست. وی با اشاره به هزینه ایجاد پل عابر پیاده گفت: در حال حاضر هزینه ایجاد پل عابر پیاده معمولی یک میلیارد و پل عابر مکانیزه نیز بیش از چهار میلیارد تومان تمام می‌شود به همین دلیل مقرون به صرفه نیست در تمام معابری که عرض زیادی دارند پل احداث کنیم. خدادادی اظهار کرد: در معابری که جزیره ایمن دارند لازم نیست عابر پیاده بدون توقف و یک نفس از عرض خیابان رد شود و این امر ریسک حوادث رانندگی و خطر برخورد خودروها با عابرین را کاهش می دهد. این مسئول توضیح داد: اگر راننده‌ها با سرعت مجاز  و بین خطوط رانندگی کنند امکان ندارد با جزیره ایمن برخورد کنند و هر موردی که از برخورد خودرو با این جزیره‌ها گزارش شده مقصر راننده اعلام شده است. مدیرکل امور ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: در تلاش هستیم جزیره‌های ایمن را با دوربین‌های کنترل سرعت جایگزین کنیم و جزیره‌های موجود را با اندکی اصلاح به فراتر از استانداردهای تعیین شده برسانیم. وی اضافه کرد: بدون شک اگر خودرویی که با جزیره ایمن برخورد می‌کند با انسانی برخورد می‌کرد، فردی پیاده حتما جان خود را از دست می داد به همین دلیل نباید اثرات مثبت وجود این جزیره‌ها را نادیده بگیریم. گفتنی است تا کنون ۱۵ جزیره ایمن در کرج ایجاد شده است. انتهای پیام