سلبریتی‌هایی که روی سقف ۲۰۶ می‌نشانند!

سلبریتی‌هایی که روی سقف ۲۰۶ می‌نشانند!
تصویری از برنامه «دست فرمون» در نشست «دست فرمون» بر دشواری بِرند کردن یک برنامه و نگه داشتن این برند، تاکید و اینگونه عنوان شد که شبکه نسیم انجام این کار را بلد است. به گزارش ایسنا، نشست خبری برنامه «دست فرمون» با حضور مسعود صنم، کارگردان، کامران تفتی، مجری، محمود محمودی، تهیه‌کننده، حامد تهرانی، مجری مثبت دست فرمون، بهنام صفاریان، کارشناس و طراح پیست، کامران سیف الله، مستندساز و حسین حاتمی‌مدیر نور و تصویر، در اداره کل روابط عمومی صدا و سیما برگزار شد. محمودی، تهیه کننده برنامه در این نشست گفت: «همانطور که می‌دانید «دست فرمون» دیگر برند شده است. برند شدن و نگه داشتن برند خیلی سخت است این چیزی است که شبکه نسیم بلد است. با وجود دشواری‌های کرونا این برنامه تولید شد. این برنامه را سال ۹۸ ساختیم و فصل دو را بلافاصله سال ۹۹ شروع کردیم و شبکه نسیم به ما گفت طراحی فصل سه را انجام دهیم. دیدیم که برنامه قابلیت این را دارد که از تهران دور شود. برنامه را به سمت تیمی و استانی شدن بردیم؛ البته استان‌هایی بودند که می‌خواستند شرکت کنند اما به خاطر کرونا و کمبود امکانات نتوانستند. تنها شرطی که برای حضور در برنامه هست، داشتن گواهی‌نامه است. حتی شرکت‌کننده‌ای داشتیم که ماشین نداشته از دوستش گرفته یا ما در اختیارش گذاشتیم.» وی همچنین اضافه کرد: «دو سال به خاطر کرونا هیچ اتفاق اتومبیل‌رانی نیفتاد و این تلویزیون بود که این ورزش را در این دو سال زنده نگه داشت. این برنامه کمک کرد تا با کمک مدیران استان در استان‌ها پیست هایی ساخته شود.» مسعود صنم، کارگردان «دست فرمون» هم گفت: «کارگردانی کاری شخصی نیست و نیاز به کمک همه بچه‌ها دارد. بچه‌های تیم فنی‌مان خیلی قوی هستند. ما در کنار یک شوی تلویزیونی داریم یک مسابقه جدی هم برگزار می‌کنیم. برای همین خیلی جای مانور هنری باقی نمی‌ماند. زمان محدودی هم در اختیارمان بود. خیلی سخت نبود چون تیمی کار کردیم و بچه‌ها از من بیشتر زحمت کشیدند. اما معتقدم برنامه‌سازی در تلویزیون چند وجه دارد. یکی این است که هم مسابقه برگزار شود هم سکانس‌های مختلف کنار هم بچسبد که بشود یک برنامه. وسط برنامه آقای تفتی پاس می‌داد به شیراز و شهر دیگر و آن چیزی که به آنتن رساندیم تلاش چندماهه بود.» تصویری از نشست خبری برنامه «دست فرمون» کامران تفتی، مجری این برنامه گفت: «تولید کردن این کار در شرایط کرونایی خیلی دشوار بود. آن چیزی که برای من خیلی حائز اهمیت بود من در فصل یک شرکت‌کننده بودم در فصل دو اجرا کردم و در فصل سه با اعتقاد بیشتری آمدم. ما مساحت عجیب و غریبی به عنوان استودیو داریم. به نظرم شبکه نسیم خیلی حمایت کرد که ما توانستیم در سه فصل با دست فرمون رشد کنیم. در فضایی که همه سعی می‌کنند بلاگری و کوتاه عمل کنند و فقط کدی بدهند و سیاستی را در میان مردم جا بیندازند، وجود برنامه‌هایی مثل «دست فرمون» یک غنیمت فرهنگی است که نیاز به حمایت دارد. » او ادامه داد: حالم با دست فرمون بسیار خوب است و آن را دوست دارم. زیرا مطالبه‌گر بودیم و رفتیم سراغ استعدادها و حرف مردم. در فصل یک گفتند چرا فوتبالیست‌ها و هنرمندان را آوردید که مسابقه بدهند؟ در فصل دو شرایط فرق کرد. خیلی نکته مهمی است که بتوانیم صدای آن‌هایی باشیم که این کار عشق و استعدادشان است. امیدوارم که به دل مردم نشسته باشد. «دست فرمون» از  ۵ ـ ۶ سال تا خانم حتی ۶۹ سال مخاطب دارد. نمی‌گویم ماستی که ما تولید می‌کنیم خیلی خوشمزه است اما در این برنامه بیش از ۱۰۰ نفر زحمت می‌کشیدند تا تلفات و تصادفات ما کمتر شود. خیلی‌ها تمام امکاناتشان را می‌گذارند تا از طریق رسانه‌ای که انقدر مخاطب دارد محصولشان را برند کنند. اما عجیب است در ایران آن مسوول و مدیری که باید بیاید نمی‌آید، بعدا می‌گویند چه برنامه خوبی بود «دست فرمون». تفتی خاطرنشان کرد: با توجه به تماس‌هایی که الان داشتم‌ مردم ۱۰۰ درصد برنامه را دوست داشتند. دست فرمون پارامترهای یک رئالیتی شو از جنس مردم را دارد. ما رسالت برنامه‌مان اشاعه ورزشی بود که شاید از نظر خیلی‌ها ورزش لوکسی است اما کسانی که شرکت می‌کنند که دچار شرایط اقتصادی خیلی مساعدی نیستند. من چیز بدی درباره برنامه نشنیدم. تنها نکته‌ای که می‌تواند این برنامه را دچار حاشیه بکند قضاوت‌هاست . هدف این برنامه این بوده که حرف مردم را گوش بدهد. می توانستیم مهمان‌های معروف بیاوریم و صحبت کنیم‌ اما سعی کردیم فرهنگ‌سازی کنیم.» *درحال به روزرسانی است