چهارشنبه / ۱۸ تیر / ۱۴۰۴ - 9 July, 2025
 خبرگزاری ایسنا / ۱۴۰۴/۰۲/۲۴

مرجعیت علمی قربانی دوگانگی آموزش عالی و پزشکی/ پیشنهاد ایجاد پژوهشگاه‌های مشترک

مرجعیت علمی قربانی دوگانگی آموزش عالی و پزشکی/ پیشنهاد ایجاد پژوهشگاه‌های مشترک
دانشیار مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی میان وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، دوگانگی ساختاری این دو نهاد را یکی از موانع جدی تحقق مرجعیت علمی در ایران دانست و با ارائه تحلیلی تطبیقی از شاخص‌های آموزش عالی و پزشکی، پیشنهادهایی همچون ایجاد پژوهشگاه‌های مشترک، گسترش دوره‌های میان‌رشته‌ای و نقشه راه یکپارچه برای ارتقاء علمی کشور ارائه داد.