پنجشنبه / ۱۸ بهمن / ۱۴۰۳ - 6 February, 2025
 خبرگزاری ایسنا / ۱۴۰۳/۰۶/۲۹

تله تجمل؛ وقتی لوازم‌التحریر به عاملی برای رقابت تبدیل می‌شود

تله تجمل؛ وقتی لوازم‌التحریر به عاملی برای رقابت تبدیل می‌شود
وقتی قفسه‌های فروشگاه‌ها از قلم‌ها و دفترهای لوکس و گران‌قیمت پر می‌شود، این لوازم‌التحریر دیگر تنها ابزارهای آموزشی نیستند، بلکه به نشانه‌هایی از موقعیت اجتماعی و پرستیژ تبدیل می‌شوند. به جای تمرکز بر آموزش و یادگیری، رقابت بر سر داشتن «شیک‌ترین» و «گران‌ترین» لوازم‌التحریر به معیاری برای ارزش‌گذاری دانش‌آموزان بدل می‌شود. اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که لوازم‌التحریر لوکس چه تأثیر عمیقی بر دنیای آموزشی و روانی دانش‌آموزان می‌گذارند؟