دوشنبه, ۲۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 10 June, 2024
۱۴۰۳/۰۲/۳۰ / خبرگزاری ایسنا / وبگردی
کارزار ترولهای مجازی
یکی از اقدامات اوباش مجازی که در ادبیات جهانی «ترول مجازی» شناخته میشوند، این است که به شکل گروهی در فضای مجازی به فردی هجوم بیاورند و او را به انجام کاری وادارند یا شخص مورد نظر را از اقدامی بازدارند. با این حساب، ترولها از طریق زور، تحمیل اراده را از این طریق عملیاتی میکنند. این قشر نه فقط در مورد اتفاقات ایران، بلکه از گذشته و درباره مسائل مختلف رخ میداد و ترولها در روزنامهنگاری و ژورنالیسم سیاه ذیل پروپاگاندای غربی کنشگری میکردند.
کارزار ترولهای مجازی
یکی از اقدامات اوباش مجازی که در ادبیات جهانی «ترول مجازی» شناخته میشوند، این است که به شکل گروهی در فضای مجازی به فردی هجوم بیاورند و او را به انجام کاری وادارند یا شخص مورد نظر را از اقدامی بازدارند. با این حساب، ترولها از طریق زور، تحمیل اراده را از این طریق عملیاتی میکنند. این قشر نه فقط در مورد اتفاقات ایران، بلکه از گذشته و درباره مسائل مختلف رخ میداد و ترولها در روزنامهنگاری و ژورنالیسم سیاه ذیل پروپاگاندای غربی کنشگری میکردند. به گزارش ایسنا، محمدلسانی؛ کارشناس رسانه در یادداشتی در همشهری نوشت: این موضوع بهعنوان ابزار فشار در مسیر هموارسازی مقاصد و اهداف مسبوق به سابقه است، اما در عصر مجازی این اقدام تسهیل شده است. اختفای هویت، ثبت چند حساب کاربری توسط افراد، اجرای اهداف به وسیله رباتهای مجازی و هوش مصنوعی بدون دخالت عامل انسانی و... عوامل را کمهزینهتر و پرفایدهتر کرده است. کسانی که از سواد رسانه یا سایبرژورنالی و جنگ روانی در بستر رسانه آگاهی ندارند، در تله شناختی قرار میگیرند. این افراد، اکانتهای کنشگر در راستای ترولینگ را مردم تصور میکنند. دشمنان ما در مورد وقایع سال۱۴۰۱ و مشخصا از سال۲۰۱۲ به بعد این موضوع را در ۲۰کشور جهان به شکل متمرکز پیگیری کردند که به آن مردمنمایی میگویند؛ یعنی یک اقدام هدفمند به شکل گروهی و سازمانیافتهشده در پوشش «مردم» برای اِعمال فشار یا کمپینسازی صورت میگیرد.
این موضوع و روند چیزی است که برای هدایتکنندگان آن موفقیتآمیز بوده است. بهعبارتی، این اقدام و راهکار ۲ وجه دارد: عامل و سوژه. از طرفی عامل، خود را موفق در روند فشار و ایجاد جریان میداند و از آنسو سوژه هم در برابر آن هجمهها دچار تضعیف اراده شده و از موضع خود کوتاه آمده است. لذا سرکوب مجازی در قبال سلبریتیها و شخصیتهای شناختهشده برای کسانی که این پروژه را پیگیری میکنند، دارای فایده و مزیت بوده است؛ چراکه چهرهها معمولا به شکل سود و زیان محاسبه میکنند و معمولا فاقد کنش گفتمانی هستند.
در طرف مقابل، ضدانقلاب که شامل سلطنتطلب، منافق و... میشود، شاهد کارخانه ساخت ترول هستیم که حتی برخی از بدنه مردمی منتقد را با خود همراه میسازد. در برابر این اقدام ما یک سپر مردمی نیازمندیم که افراد، کنشگری گفتمانی داشته باشند و در برابر لایه سخت آن باید طبیعتا یک مواجهه ساختاری داشته باشیم. ما از گروههای متشکل مجازی در داخل کشور برخورداریم؛ گروههایی که در برابر اقدامات سایبری طرف مقابل به دفاع از گفتمان عقیدتی و سیاسی میپردازند. ضمن اینکه باید نقاط ضعف طرف مقابل را هم شناسایی کنیم و دست به اقدامات پیشدستانه بزنیم.
انتهای پیام دبیر منصوره زالی لینک کوتاه برچسبها: سایبری ترول مجازی کارزار مجازی ادبيات لینکستان خرید برنج ایرانی مستقیم از کشاورز با کف قیمت بازار آخرین قیمت انواع برنج ایرانی در سال 1403 خدمات سئو سایت دانلود آهنگ خرید بلیط هواپیما ساناپرس بوکینگ مبلمان اداری چوب ترمو دانلود آهنگ سویل موزیک جمینجا خرید سی پی ارزان آپ موزیک موزیکفا سایت تخصصی فیلم و سریال تماشای فیلم بلیط هواپیما فلایتودی بلیط هواپیما تور دبی روغن هیدرولیک سرور مجازی ایران خبرگردون طراحی سایت پیوان قیمت ملیگرد امروز خرید هاست فروشگاه تخصصی تشک و تخت عطاری آنلاین در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:-لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.-«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.- ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود. نظرات شما در حال پاسخ به نظر « » هستید. × لغو پاسخ لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید ارسال
یکی از اقدامات اوباش مجازی که در ادبیات جهانی «ترول مجازی» شناخته میشوند، این است که به شکل گروهی در فضای مجازی به فردی هجوم بیاورند و او را به انجام کاری وادارند یا شخص مورد نظر را از اقدامی بازدارند. با این حساب، ترولها از طریق زور، تحمیل اراده را از این طریق عملیاتی میکنند. این قشر نه فقط در مورد اتفاقات ایران، بلکه از گذشته و درباره مسائل مختلف رخ میداد و ترولها در روزنامهنگاری و ژورنالیسم سیاه ذیل پروپاگاندای غربی کنشگری میکردند. به گزارش ایسنا، محمدلسانی؛ کارشناس رسانه در یادداشتی در همشهری نوشت: این موضوع بهعنوان ابزار فشار در مسیر هموارسازی مقاصد و اهداف مسبوق به سابقه است، اما در عصر مجازی این اقدام تسهیل شده است. اختفای هویت، ثبت چند حساب کاربری توسط افراد، اجرای اهداف به وسیله رباتهای مجازی و هوش مصنوعی بدون دخالت عامل انسانی و... عوامل را کمهزینهتر و پرفایدهتر کرده است. کسانی که از سواد رسانه یا سایبرژورنالی و جنگ روانی در بستر رسانه آگاهی ندارند، در تله شناختی قرار میگیرند. این افراد، اکانتهای کنشگر در راستای ترولینگ را مردم تصور میکنند. دشمنان ما در مورد وقایع سال۱۴۰۱ و مشخصا از سال۲۰۱۲ به بعد این موضوع را در ۲۰کشور جهان به شکل متمرکز پیگیری کردند که به آن مردمنمایی میگویند؛ یعنی یک اقدام هدفمند به شکل گروهی و سازمانیافتهشده در پوشش «مردم» برای اِعمال فشار یا کمپینسازی صورت میگیرد.
این موضوع و روند چیزی است که برای هدایتکنندگان آن موفقیتآمیز بوده است. بهعبارتی، این اقدام و راهکار ۲ وجه دارد: عامل و سوژه. از طرفی عامل، خود را موفق در روند فشار و ایجاد جریان میداند و از آنسو سوژه هم در برابر آن هجمهها دچار تضعیف اراده شده و از موضع خود کوتاه آمده است. لذا سرکوب مجازی در قبال سلبریتیها و شخصیتهای شناختهشده برای کسانی که این پروژه را پیگیری میکنند، دارای فایده و مزیت بوده است؛ چراکه چهرهها معمولا به شکل سود و زیان محاسبه میکنند و معمولا فاقد کنش گفتمانی هستند.
در طرف مقابل، ضدانقلاب که شامل سلطنتطلب، منافق و... میشود، شاهد کارخانه ساخت ترول هستیم که حتی برخی از بدنه مردمی منتقد را با خود همراه میسازد. در برابر این اقدام ما یک سپر مردمی نیازمندیم که افراد، کنشگری گفتمانی داشته باشند و در برابر لایه سخت آن باید طبیعتا یک مواجهه ساختاری داشته باشیم. ما از گروههای متشکل مجازی در داخل کشور برخورداریم؛ گروههایی که در برابر اقدامات سایبری طرف مقابل به دفاع از گفتمان عقیدتی و سیاسی میپردازند. ضمن اینکه باید نقاط ضعف طرف مقابل را هم شناسایی کنیم و دست به اقدامات پیشدستانه بزنیم.
انتهای پیام دبیر منصوره زالی لینک کوتاه برچسبها: سایبری ترول مجازی کارزار مجازی ادبيات لینکستان خرید برنج ایرانی مستقیم از کشاورز با کف قیمت بازار آخرین قیمت انواع برنج ایرانی در سال 1403 خدمات سئو سایت دانلود آهنگ خرید بلیط هواپیما ساناپرس بوکینگ مبلمان اداری چوب ترمو دانلود آهنگ سویل موزیک جمینجا خرید سی پی ارزان آپ موزیک موزیکفا سایت تخصصی فیلم و سریال تماشای فیلم بلیط هواپیما فلایتودی بلیط هواپیما تور دبی روغن هیدرولیک سرور مجازی ایران خبرگردون طراحی سایت پیوان قیمت ملیگرد امروز خرید هاست فروشگاه تخصصی تشک و تخت عطاری آنلاین در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:-لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.-«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.- ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.- نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود. نظرات شما در حال پاسخ به نظر « » هستید. × لغو پاسخ لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید ارسال
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات مسعود پزشکیان انتخابات ریاست جمهوری 1403 فوتبال استقلال پرسپولیس رژیم صهیونیستی شورای نگهبان ایران غزه اسرائیل