«سوغات»، فرصتی پنهان برای رشد گردشگری و توسعه اقتصادی خراسان رضوی است
سوغات فراتر از یک کالای اقتصادی است و به عنوان یک پدیده فرهنگی و اجتماعی شناخته میشود که میتواند حس تعلق و یادآوری سفر را برای زائران و گردشگران تقویت کند. بازار سوغات مشهد و خراسان رضوی با وجود جایگاه ویژه این شهر بهعنوان قطب زیارتی و گردشگری کشور با چالشهای متعددی در تولید، توزیع و سهم محصولات داخلی مواجه است. همچنین سهم بالای محصولات وارداتی، کمبود نمادهای مرتبط با هویت مذهبی و فرهنگی مشهد و کاهش قدرت خرید مردم از جمله عواملی هستند که بازار سوغات مشهد و خراسان رضوی را با رکود مواجه کردهاند.