پنجشنبه / ۹ مرداد / ۱۴۰۴ - 31 July, 2025
 خبرگزاری ایسنا / ۱۴۰۴/۰۱/۱۷

برندسازی، راهکار اصلی افزایش صادرات زعفران

برندسازی، راهکار اصلی افزایش صادرات زعفران
زعفران یکی از ارزشمندترین محصولات کشاورزی ایران است که علاوه بر اهمیت اقتصادی، جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ و سنت کشور ما دارد؛ اما با وجود تولید گسترده زعفران در ایران، صادرات این محصول با چالش‌هایی روبه‌روست. بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که عوامل اقتصادی مانند نرخ تورم، نرخ ارز و نبود برندسازی مناسب، تأثیر مستقیمی بر میزان صادرات زعفران دارند.