در میان ویترینهای مملو از نمونههای جانوری، گیاهی و زمین شناسی موزه علوم طبیعی دانشگاه تبریز، روایتی کمتر شنیدهشده وجود دارد؛ روایتی از یک تصمیم شخصی که به توسعه یکی از قدیمیترین موزههای دانشگاهی کشور انجامید. تصمیمی که نه از محل یک طرح عمرانی یا بودجهای ویژه، بلکه با اختصاص کامل پاداش پایان خدمت یک بانوی بازنشسته دانشگاه تبریز رقم خورد.