عضو هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه ایران وارد مرحله جدیدی از تخریب سرزمین تحت تأثیر تغییر اقلیم شده است، گفت: افزایش دما، تداوم خشکسالیها، افت سطح آبهای زیرزمینی، خشکشدن تالابها، تشدید فرونشست زمین و کاهش پوشش گیاهی، نشان میدهد ظرفیت تابآوری بسیاری از اکوسیستمهای کشور تحت فشار قرار گرفته است.