یکشنبه / ۷ تیر / ۱۴۰۵ - 28 June, 2026
 خبرگزاری ایسنا / ۴ ساعت قبل

استاد دانشگاه تهران: تغییر اقلیم، تخریب سرزمین در ایران را تشدید کرده است

 استاد دانشگاه تهران: تغییر اقلیم، تخریب سرزمین در ایران را تشدید کرده است
عضو هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه ایران وارد مرحله جدیدی از تخریب سرزمین تحت تأثیر تغییر اقلیم شده است، گفت: افزایش دما، تداوم خشکسالی‌ها، افت سطح آب‌های زیرزمینی، خشک‌شدن تالاب‌ها، تشدید فرونشست زمین و کاهش پوشش گیاهی، نشان می‌دهد ظرفیت تاب‌آوری بسیاری از اکوسیستم‌های کشور تحت فشار قرار گرفته است.