با فروکش کردن خنکای بهاری و پدیدار شدن نخستین نشانههای گرمای طاقتفرسای تابستان، نگرانیها در خصوص آسیبهای جسمی ناشی از افزایش دما شدت گرفته است. پزشک مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی بجنورد، با تشریح ابعاد مختلف عارضه «گرمازدگی»، بر ضرورت آگاهی شهروندان از مکانیسمهای دفاعی بدن و راههای پیشگیری از سوختوساز مخرب در حرارت بالا تاکید کرد.