یک استاد دانشگاه و روانشناس بالینی با تاکید بر اهمیت استقلالطلبی در دوره نوجوانی، گفت: رفتارهایی مانند کودکانگاری، مقایسه، کنترل افراطی و بیاعتمادی نه تنها به رشد نوجوان کمک نمیکند، بلکه میتواند عزتنفس، هویت و رابطه او با خانواده را تحت تاثیر قرار دهد.