مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید، بروز گرد و خاک، کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا از اول تا چهارم تیرماه، بر رعایت نکات خودمراقبتی و بهداشتی از سوی شهروندان برای کاهش آسیبهای ناشی از این پدیده تأکید کرد.