یک روانشناس خانواده گفت: در نزاع با شریک عاطفی، پرونده ذهنی هرگز بسته نمیشود. در این حالت، بار روانی به صورت تصاعدی افزایش مییابد و رفتارهایی کاملاً متفاوت از نزاعهای غیرعاطفی بروز میکند؛ بنابراین، لازم است افراد «دعوا کردن» را به عنوان یک مهارت ارتباطی بیاموزند.