buy backlinksصفر تا صد آموزش نرم افزار هلو در …اخذ گواهی بازرسی COI وارداتگروه ساختمانی آروین سازه

معتادان یقه سفید و کمبود دادزن‌های اعتیاد
عکس الهه اردلانی معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با تاکید بر جایگاه رسانه‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر، این انتقاد را مطرح کرد که «کارشناس‌ها و رسانه‌ها خیلی حوصله تحلیل و بررسی ندارند و فقط اعداد و ارقام را اعلام می‌کنند.» به گزارش ایسنا، در نشست تخصصی «مواد مخدر و رسانه» که امروز (۱۰ تیر ماه)، در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد، امیر حسین یاوری (معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری)، علی متقیان (مدیرعامل ایسنا)، علی مزینانی (مدیر عامل روزنامه هفت صبح) و گیتا علی‌آبادی (مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها) حضور داشتند. در ابتدای این نشست، امیرحسین یاوری، معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با یادآوری اینکه تاکنون افراد بسیاری در راه مبارزه با مواد مخدر شهید شده‌اند، گفت: در هفت سال گذشته تولید مواد مخدر هفت برابر شده است. ما در همسایگی کشوری هستیم که بزرگترین تولیدکننده موادمخدر است. افعانستان در گذشته سالانه ۸۰۰ تن مواد مخدر تولید می‌کرد که پس از آمدن امریکا خیلی بیشتر شده است. ۲۰ درصد این تولید اکنون از تریاک به شیشه تبدیل شده که اثرات مخبرش خیلی سریع‌تر بروز می‌کند. یاوری افزود: میانگین سن شروع اعتیاد ۲۴ سال است. خیلی ها معتاد تفننی هستند و نمی پذیرند که معتادند. درمان اعتیاد بسیار کار سختی است و مثل فیلم ها نیست که در عرض یک هفته فرد بیمار درمان شود. میانگین موفقیت ترک اعتیاد در دنیا ۱۰ درصد است و ترک برای جوانان کار سخت ‌تری است. معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با اشاره به ویدیویی از یک معتاد که مدتی پیش در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می شد و شخص معتاد در آن ادعا می‌کرد معتادان کرونا نمی‌گیرند، گفت: اتفاقا تحقیقات نشان داده که اگر معتادان کرونایی به بستری شدن برسند، شانس زنده ماندشان کمتر از بقیه است. او در ادامه جوانان و کارگران را دو قشری معرفی کرد که بیشتر در دام اعتیاد می‌افتند و اینگونه عنوان کرد که گل، ماده مخدری است که جوانان را درگیر کرده است و تریاک کارگران را. یاوری افزود: یکی از مشکل‌های ما این است که معتادان پس از ترک در خانواده و جامعه پذیرفته نمی‌شوند و به آن ها کار داده نمی شود که انتظار داریم رسانه ها روی این موضوع کار کنند. او گفت: برخلاف تصور عموم گُل همان حشیش است که افزودنی‌های شیمیایی هم دارد. این مقام مسوول در حوزه مبارزه با مواد مخدر در ادامه درباره تاثیر رسانه‌ها در این حوزه عنوان کرد: کارشناس‌ها و رسانه‌ها خیلی حوصله تحلیل و بررسی ندارند و فقط اعداد و ارقام را اعلام می‌کنند. نشست رسانه و مواد مخدر (عکس الهه اردلانی) این گزارش تکمیل می‌شود.