سلامت و تربیت بدنی دو عامل مهم در بازگشایی مدارس
ایسنا/کردستان معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: نقش حوزه‌های سلامت و تربیت بدنی در اجرای سناریوهای فعالیت‌های آموزشی مدارس در دوران کرونا مهم و تعیین کننده است و بایستی به عنوان یک فرصت جهت ارائه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این حوزه مد نظر قرار گیرد. افشین خوش‌گوار در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی شهرستان‌ها و مناطق با اشاره با بیان این مطلب اظهار کرد: ماهیت کیفی برنامه‌های حوزه سلامت و اجرایی و عملی بودن برنامه‌های حوزه تربیت بدنی موجب شد تا در دوران کرونا تلاش فراوانی از سوی مجریان این بخش‌ها برای تحقق اهداف و اجرای برنامه‌ها صورت گیرد، با این وجود شیوع و تهدید ویروس کرونا فرصتی شد تا اهمیت و ضرورت سلامتی و تحرک بدنی بیشتر از گذشته در سطوح مختلف نظام تعلیم و تربیت به منصه ظهور برسد. وی با اشاره به سناریوهای تعریف شده برای آغاز سال تحصیلی، این حوزه را همچنان پیش رو و پیشقراول در اجرا و رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی در حیطه مدارس عنوان کرد و گفت: در حوزه سلامت، هدف کلان حوزه، ارتقای سواد سلامت دانش آموزان و فرهنگیان را با اولویت شرایط کرونایی دنبال خواهیم کرد و چون بحث آموزش و آگاه سازی همچنان از اولویت های تحقق این هدف است، بایستی بر استفاده و بهره برداری از محتواهای الکترونیکی سال گذشته توسط مراقبین سلامت و مدیران مدارس تاکید گردد؛ لذا کارسازی و جریان سازی رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های ابلاغی وزارت و استان و نیز نظارت بر اجرای برنامه‌ها و برگزاری جشنواره‌های کشوری و استانی در راستای تحقق اهداف این حوزه نیازمند توجه ویژه می‌باشد. معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به تشکیل کارگروه سلامت و بهداشت در سطح استان و شهرستان‌ها، عنوان کرد: جلسات این کارگروه نباید محدود به یک مقطع زمانی خاصی شود و با توجه به اینکه جلسات این کارگروه و به ویژه مصوبات استانی و شهرستانی به جد پیگیری شود. خوش‌گوار، فعالیت ورزشی و تحرک بدنی دانش‌آموزان را مقوله مهمی دانست که باید در هر شرایطی برای آن برنامه مشخصی تعریف کرد و افزود: تربیت بدنی به عنوان یک درس مستقل در برنامه درسی ملی دارای چارچوب‌های مشخص است که باید در شرایط کرونایی، ماهیت و وجاهت آن حفظ شود. در همین راستا محتواهای الکترونیکی درس تربیت بدنی که در سال گذشته تهیه شده بود، همچنان ملاک عمل معلمان تربیت بدنی می‌باشد و ضمن اینکه بر اجرای ارزشیابی این درس تاکید می‌شود، نظارت و ارزیابی هر دو حوزه سلامت و تربیت بدنی بایستی در قالب گروه‌های آموزشی به صورت هدفمند و جدی دنبال شود. برگزاری جلسات عمومی با دبیران تربیت بدنی و مراقبین سلامت، هزینه کرد هدفمند اعتبارات تخصیصی، حضور در جلسات مدیران مدارس و تشریح اهداف برنامه‌های حوزه، بازتاب و انعکاس عملکرد حوزه در جلسات شورای آموزش و پرورش و جلسات برون سازمانی و قدرشناسی از نیروی فعال و تلاشگر، سایر موضوعاتی بودند که معاون تربیت بدنی و سلامت بر اجرای آن اشاره داشتند. انتهای پیام