اگر صفحه را درست نمی‌بینید اینجا را کلیک کنید

افزایش یک میلیونی دانش‌آموزان و نیاز ساخت ۲۵ هزار کلاس درس
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور به افزایش یک میلیون نفری دانش آموزان در سال تحصیلی جاری اشاره و اظهار کرد: دولت در حد توان خودش کمک می‌کند اما این یک میلیون دانش آموز به ۲۵ هزار کلاس درس نیاز دارند که اعتباری ۲۵ هزار میلیارد تومانی را طلب می‌کند. به گزارش ایسنا، ناصر قفلی در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان که در مجتمع آموزشی شهید محبی تهران برگزار شد با اشاره به اینکه ۴۰ هزار خیر و بیش از دو میلیون  خیر مدرسه یار داریم گفت: مدرسه سازی کاری مفید و زیربنایی است اما ساخت مدارس استثنایی ارزشمندتر و یک کار خدایی است. وی افزود: خیرین در ساخت ۵۰ درصد مدارس کشور مشارکت دارند اما این میزان مشارکت در حوزه مدارس استثنایی به ۷۰ درصد می‌رسد. رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز با اشاره به اهمیت توجه به دانش آموزان اوتیسم و تلاش برای کشف و ارتقای توانمندی های آنها گفت: جشنواره‌های خیرین به خوبی برگزار می‌شوند. ۴۰۰ جشنواره استانی و شهرستانی در دست برگزاری است. قفلی ادامه داد: مشکلات مختلفی در مسیر وجود دارد، از جمله آنکه یک میلیون به جمعیت دانش آموزی افزوده شده است و باید برای آنها مدرسه ساخت. دولت در حد توان خودش کمک می‌کند اما این یک میلیون دانش آموز به ۲۵ هزار کلاس درس نیاز دارند که اعتباری ۲۵ هزار میلیارد تومانی را طلب می‌کند. برای حل این مسئله وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد کرده است که املاک مازاد آموزش و پرورش به فروش برسد که در برخی استان ها از جمله خراسان رضوی بخشی از آن محقق شده است. به گزارش ایسنا، محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم  با بیان اینکه افتخارم این‌است که قریب به ۱۰ سال آموزگار، مددکار و مشاور در آموزش و پرورش استثنایی بودم گفت: هرچه در زندگی دارم از دعای خیر بچه های استثنایی است. وی افزود: خیرین بهترین مدرسه‌های خیرساز را برای دانش آموزان استثنایی ساخته اند که جای قدردانی دارد و یک خیر مستمر است که نه برای اکنون بلکه برای نسل‌های آینده باقی خواهد ماند. وحیدی با اشاره به اینکه مجموعه آموزش و پرورش استثنایی هم در قوانین و احکام برنامه توسعه و هم در بودجه‌های سنواتی، مظلوم است گفت: این فرصت در اختیار ماست که اکنون و در جریان تدوین و تصویب برنامه هفتم توسعه بتوانیم احکام خوبی را برای افراد با نیازهای ویژه بگنجانیم. انتهای پیام