یکشنبه / ۷ تیر / ۱۴۰۵ - 28 June, 2026
 سایت جهان صنعت نیوز / ۱۴۰۵/۰۲/۱۲

خروج امارات از اوپک ؛ چرا ابوظبی از ریاض فاصله گرفت؟

 خروج امارات از اوپک ؛ چرا ابوظبی از ریاض فاصله گرفت؟
خروج امارات از اوپک نشانه‌ای از یک چرخش ژئوپلیتیکی عمیق در خلیج فارس است. ترکیب سه عامل جنگ ایران، رقابت ساختاری با عربستان و همگرایی راهبردی با آمریکا باعث شده ابوظبی به این جمع‌بندی برسد که چارچوب‌های جمعی دیگر منافعش را نمایندگی نمی‌کنند و باید به‌عنوان یک بازیگر مستقل عمل کند.