پنجشنبه / ۲ مرداد / ۱۴۰۴ - 24 July, 2025
 سایت جماران / ۱۴۰۳/۱۲/۰۲

اقتصاد توجه در عصر دیجیتال؛ از جامعه نمایشی تا مصرف نمایشی

اقتصاد توجه در عصر دیجیتال؛ از جامعه نمایشی تا مصرف نمایشی
جامعه‌ی نمایشی و مصرف نمایشی، دو مفهوم کلیدی در تحلیل تحولات فرهنگی و اجتماعی عصر دیجیتال هستند. در چنین جامعه‌ای، افراد به خرید و استفاده از کالاها، تجربیات و سبک زندگی‌هایی روی می‌آورند که قابلیت نمایش در شبکه‌های اجتماعی را داشته باشد. سفرهای لوکس، پوشیدن لباس‌های برند، شرکت در رویدادهای خاص، یا حتی نمایش سبک زندگی سالم، بیش از آنکه تجربه‌ای شخصی باشند، تبدیل به ابزاری برای جلب توجه و تأیید اجتماعی می‌شوند.