فارنپالیسی در گزارشی تحلیلی مینویسد عملیات نظامی ترامپ علیه ایران، بهجای تثبیت قدرت آمریکا در خاورمیانه، ناکارآمدی حضور پرهزینه واشینگتن در منطقه را آشکار کرد؛ جنگی که نه دستاورد راهبردی روشنی داشت، نه توانست ایران را مهار کند و نه آزادی پایدار کشتیرانی در هرمز را تضمین کرد، اما در عوض این پرسش را در واشینگتن جدیتر ساخت که آیا زمان پایان دادن به نقش آمریکا بهعنوان «نگهبان خاورمیانه» فرا نرسیده است؟